• Anonym (Yui)

Oro över graviditet

Hej på er,

Förra lördagen åkte jag in sent till akuten pga att jag hade haft urinvägsinfektions besvär ganska länge men som nu gått över till extrem buksmärta som strålade bak till ryggen. Efter ca 10 timmar kommer första läkaren in och tar prover. 
    Som trott var det urinvägsinfektion som hade gått väldigt länge, men även infektion i vänster sida rygg. 
    På detta kommer två andra läkare in som nu istället är två tjejer som berättar att 3 tester visat positivt på graviditet och där bryter jag ihop. 

Får tid upp till akutgyn direkt efter som konstaterar min graviditet och att jag är i 9e veckan. Jag är fortfarande i chock där och då och klarar inte riktigt av att fråga något på plats då ben o armar skakar som aldrig förr. Gynläkaren berättar efter ultraljudet att jag har pcos något jag inte heller vetat om tidigare, så hon berättar att jag inte har speciellt stor chans att bli gravid senare om jag skulle välja att göra abort. Pågrund av pcos men även att jag tidigare haft en klamydia infektion som gick väldigt länge obehandlat som hade påverkat negativt. 
    .
  • Svar på tråden Oro över graviditet
  • Anonym (A)

Oj, det var mycket som hände på kort tid så förstår att du är överrumplad och behöver landa i situationen.

Angående PCOS så tycket jag det din gynekolog sa var bullshit. Det KAN vara svårt att bli gravid på naturlig väg, och man kan behöva få hjälp på traven, men det behöver inte alls vara så. Jag har själv PCOS och har tre barn, två kom helt av sig själva och den sista genom stimulerad ägglossning.Vill bara ge dig perspektiv på att PCOS inte alls behöver betyda att det är kört för eventuella framtida barn. 

Jag tycker att du ska kontakta en barnmorskemottagning och prata igenom situationen med en barnmorska. De kommer stötta dig oavsett om du väljer att behålla eller göra abort.

Svar på tråden Oro över graviditet