Behöver hjälp att stå ut
Min hund fyller snart 13 år gammal, det är en samojed så hon bör kanske inte ha så många år kvar men hon är väldigt energisk och pigg fortfarande så hon har nog några år kvar. Jag har förvisso vetat ända sedan jag skaffade hund att jag inte är en hundmänniska och aldrig mer vill ha hund. Jag tycker inte det är kul alls, och blev väl mer övertalad till det av sambon och tänkte ja hundar är ju söta. Jag älskar henne men jag absolut avskyr henne också, allt hår som kommer överallt, hennes lukt nu när jag är gravid..jag har varit illamående i många veckor och vill spy då jag känner hennes lukt i samma rum. Jag hatar att behöva ut och gå hela tiden, min sambo har tagit mer ansvar på sistone men jag har alltid varit den som gått ut med henne mest. Mest av allt hatar jag hennes flåsande vilket blivit mer nu på sommaren, men det är ju varmt och det är så hon svalkar sig. Jag har dåligt samvete men jag vill bara bli av med henne, helst innan bebisen kommer. Hon är mitt inne i en fällperiod nu så det ligger drivor av hår jag måste dammsuga varje dag. Står inte ut längre m..vad ska jag tänka för att härda ut, jag har inte hjärta till att göra mig av med henne.