• Bejefalksvärld

    Sömn

    Är du en sömtutta? Min man är det, jättesvår att få upp på morgonen så det blir stora gräl. En riktig sömtutta är han. någon som känner igen sig eller har tips?

  • Svar på tråden Sömn
  • Lynx123

    Men varför blir det gräl? Det är väl inte din uppgift att väcka honom? Försöker han skylla förseningar på dig?

  • Anonym (Agneta)

    Alla människor har olika sömnbehov och allra helst om man räknar in arbetsveckan i det behovet. Behöver man sova kommer kroppen se till det.  

    Att bråka hjälper inte , en person blir inte automatiskt morgonpigg bara för att kliva upp blir ett krav. 

    Däremot är det väl bra om din man ser över sin sömn och verkligen rannsakar sig själv hur han mår och om han sköter sin hälsa och sover dom timmar han behöver.  Och att ni tillsammans utifrån det hittar kompromisser i er vardag så ni får ledig tid tillsammans och framförallt slipper bråka. 

  • Anonym (e)

    var du inte nyss och rättade ord i någon tråd? SömntuttaKyss

  • Tow2Mater

    Brygg/koka gott kaffe, lukten kommer att väcka honom :) Och baka lite kanelbullar till.

  • Anonym (Hm)

    Min man är likadan. Jag låter honom sova. Barnen klarar jag av själv i några timmar precis som på vardagarna. är det något viktigt vi ska iväg på så väcker jag ju honom i lagom tid men annars kan jag inte bry mig mindre. Vad är orsaken till att du behöver väcka och få upp honom? Finns det någon specifik anledning eller är det för att du egentligen bara tycker att hans sömnbehov är för stort och orimligt i jämförelse med ditt eget? :)

  • Goneril

    "Sömntuta", ingenting annat. Är du osäker på språket kan du konsultera svenska.se; där får du tre digitala ordböcker. "Sömntuta" är namnet på en växt för övrigt förutom benämning på en sömnig person.

  • Jemp

    Vad är det som orsakar problem? (Ärlig fråga, för det kan såklart vara flera olika saker, men lösningen beror på svaret).

Svar på tråden Sömn