• JGC

    Sambon har slutat helt ge ömhet men vill gärna ha sex varje dag

    Hej, 

    jag är ihop med min sambo i 13 år. Jag är 30 och han är 40. De senaste åren Har han slutat helt att ge ömhet men vill gärna ha sex varje dag och kan bli sur när jag säger nej till detta. 
    Jag har tagit upp det många gånger med honom att jag saknar närhet som en puss, kram, fina ord och att han säger att han älskar mig. Han svarar på att han ser inte något problem med det och han förstår inte vad jag vill. Han pussar mig väldigt sällan, han kysser aldrig under sex. Han aldrig säger att han älskar mig. Väldigt sällan ger komplimanger. Det är alltid jag som går för att krama han men får aldrig bra reaktion så jag slutar med det nästan direkt. På detta sätt tar jag  varje gång mindre och mindre initiativ. 
    Det har varit många gånger där jag har försökt att röra han och komma nära han när vi är ute men han backar eller försöker ta bort min hand från honom på något sätt. Specifik exempel, vi var på ICA en gång och jag var så trött efter en lång dag på jobbet och där va kö i kassan. jag lutar min huvud på hans axel och sa att jag är trött och han backar så jag typ stod där som en idiot. 
    Vill lägga till att vi har två barn och i övrigt kmr vi överens ganska bra. Vill inte förstöra det vi har men är inte heller lycklig och känner mig inte älskad så vet ej vad jag ska göra så att det ska fungera bättre. 
  • Svar på tråden Sambon har slutat helt ge ömhet men vill gärna ha sex varje dag
  • Lynx123

    Men snälla du, så kan du inte ha det. Du mår ju jättedåligt av det här!

  • En glad tjej
    JGC skrev 2024-07-11 23:37:55 följande:
    Sambon har slutat helt ge ömhet men vill gärna ha sex varje dag
    Hej, 

    jag är ihop med min sambo i 13 år. Jag är 30 och han är 40. De senaste åren Har han slutat helt att ge ömhet men vill gärna ha sex varje dag och kan bli sur när jag säger nej till detta. 
    Jag har tagit upp det många gånger med honom att jag saknar närhet som en puss, kram, fina ord och att han säger att han älskar mig. Han svarar på att han ser inte något problem med det och han förstår inte vad jag vill. Han pussar mig väldigt sällan, han kysser aldrig under sex. Han aldrig säger att han älskar mig. Väldigt sällan ger komplimanger. Det är alltid jag som går för att krama han men får aldrig bra reaktion så jag slutar med det nästan direkt. På detta sätt tar jag  varje gång mindre och mindre initiativ. 
    Det har varit många gånger där jag har försökt att röra han och komma nära han när vi är ute men han backar eller försöker ta bort min hand från honom på något sätt. Specifik exempel, vi var på ICA en gång och jag var så trött efter en lång dag på jobbet och där va kö i kassan. jag lutar min huvud på hans axel och sa att jag är trött och han backar så jag typ stod där som en idiot. 
    Vill lägga till att vi har två barn och i övrigt kmr vi överens ganska bra. Vill inte förstöra det vi har men är inte heller lycklig och känner mig inte älskad så vet ej vad jag ska göra så att det ska fungera bättre. 
    Det låter som om din sambo inte bryr sig om dig så mycket längre. Sex vill han ha för att han har ett behov men närhet vill han inte ha. Har ni pratat om problemen? Du måste berätta hir du känner och fråga varför han är så här! Lider med dig!
  • Anonym (F)

    Föreslå parterapi. Om han inte vill jobba för relationen så är den död. Den verkar tyvärr ha varit död ett bra tag...

  • JGC
    En glad tjej skrev 2024-07-12 08:01:35 följande:
    Det låter som om din sambo inte bryr sig om dig så mycket längre. Sex vill han ha för att han har ett behov men närhet vill han inte ha. Har ni pratat om problemen? Du måste berätta hir du känner och fråga varför han är så här! Lider med dig!
    Vi har pratat om problemet och ibland håller han med och säger att han ska försöka och ibland säger han att jag överdriver och att vi har mycket i livet nu och det är stressigt därför han kanske är så. Han klagar på att han är trött och orkar inte. 

    Jag vill verkligen inte förstöra vår familj. Vet inte vad jag ska göra. 

    Kan man leva i en relation utan närhet?
  • JGC
    Anonym (F) skrev 2024-07-12 08:14:11 följande:

    Föreslå parterapi. Om han inte vill jobba för relationen så är den död. Den verkar tyvärr ha varit död ett bra tag...


    Jag har föreslagit parterapi men han tycker att det är löjligt.


    Det har även kommit upp för att ha en öppet relation. Vet inte om jag vill det, för jag är rädd att jag kmr få känslor för någon annan isåfal, för den ända jag saknar det är känslor, uppmärksamhet att att känna mig älskad, inte sex. 

  • Anonym (F)
    JGC skrev 2024-07-12 22:10:11 följande:

    Jag har föreslagit parterapi men han tycker att det är löjligt.


    Det har även kommit upp för att ha en öppet relation. Vet inte om jag vill det, för jag är rädd att jag kmr få känslor för någon annan isåfal, för den ända jag saknar det är känslor, uppmärksamhet att att känna mig älskad, inte sex. 


    Och varför piskar du en död häst...? Den där travar aldrig i mål. Han skiter i relationen. Låt mig gissa att han var den som ville att det skulle vara fritt att knulla runt också..?

    Det du saknar är en relation. Just nu råkar ni dela möbler.
  • Anonym (Tjejen)

    Han älskar inte dig. Hade han gjort det så hade han tyckt om närhet med dig, inte bara sex. Jag tycker att du ska ställa in dig på att gå vidare utan honom, skulle tro att det finns en överhängande risk att han kommer att träffa en annan ändå och då kommer du ändå att behöva leva utan honom fast då mindre förberedd och med risken att även bli bedragen innan. Bättre att du tar kontroll över situationen.

  • En glad tjej
    JGC skrev 2024-07-12 22:04:50 följande:
    Vi har pratat om problemet och ibland håller han med och säger att han ska försöka och ibland säger han att jag överdriver och att vi har mycket i livet nu och det är stressigt därför han kanske är så. Han klagar på att han är trött och orkar inte. 

    Jag vill verkligen inte förstöra vår familj. Vet inte vad jag ska göra. 

    Kan man leva i en relation utan närhet?
    Vissa kanske kan leva utan närhet men du uttrycker att du saknar det så du ska inte nöja dig utan närhet. Märkligt resonemang av din man,  att ni har mycket i livet och att det är stressigt, det finns alltid tid för en kram eller tre snabba pussar för den delen. Han orkar inte ge dig närhet som kräver ganska lite ansträngning medan sex orkar han som är betydligt mer energikrävande? Nä, det köper jag inte
  • Anonym (Nyseparerad)
    JGC skrev 2024-07-12 22:04:50 följande:
    Vi har pratat om problemet och ibland håller han med och säger att han ska försöka och ibland säger han att jag överdriver och att vi har mycket i livet nu och det är stressigt därför han kanske är så. Han klagar på att han är trött och orkar inte. 

    Jag vill verkligen inte förstöra vår familj. Vet inte vad jag ska göra. 

    Kan man leva i en relation utan närhet?
    Ett tag går det men inte i längden. 

    Jag är nyseparerad från min sambo och närheten var en av många orsaker till separationen. Han klagade över att jag inte tog initiativ till sex samtidigt som han stötte bort mig när jag ville vara nära. De gånger han "lät" mig vara nära så blev det ofelbart sex även fast jag påpekat att jag vill ha närheten utan att den alltid leder till sex. Bara en sån sak som att sova nära skulle alltid leda till sex. 

    Nu var detta som sagt inte enda anledningen till separationen men en bidragande orsak eftersom det visade på att hans behov alltid hade prioritet över mitt.
  • Anonym (Ui)

    Du är hans knulldocka alltså. 

  • GGN

    Han är för trött för lite närhet då och då men ha sex orkar han? Med andra till och med?
    Vad hade du sagt till din dotter om hon hade varit ihop med en man som tänkte såhär?

  • Anonym (F)
    Anonym (Ui) skrev 2024-07-13 14:18:05 följande:

    Du är hans knulldocka alltså. 


    Inte ens det. Han föredrar ju att ligga med andra.
Svar på tråden Sambon har slutat helt ge ömhet men vill gärna ha sex varje dag