• Anonym (Ensam)

    Ingen närhet på många år

    Efter ett längre förhållande så blev jag singel för ca 5 år sedan, att bli ensamstående vid 35 var inte vad jag hade räknat med. I samband med detta så blev jag ganska ensam, bara en vän stannade kvar. Personer jag trodde var nära vänner fick plötsligt inte tid att umgås länge och svarade knappt på mina meddelanden, och med tiden slutade jag skriva. Jag har aldrig varit mycket för att tjata för att få som jag vill så får jag inget svar så slutar jag höra av mig.

    När jag kommit på benen igen efter den värsta sorgen så började jag gå på diverse föreningsaktiviteter. Där jag tänkte jag skulle lära känna nya vänner och kanske något mera än en vän men alla hade sitt. Det kändes svårt att skapa några djupare relationer än prat om vädret typ. Har kört med Tinder i flera år nu och betalar till och från för det, visst det har väl blivit en del matchningar genom åren och ett par dejter. Men inget som funkat, det finns mest bara spöken på Tinder verkar det som.

    Jag saknar verkligen närhet, kanske sex också, men närhet framförallt. Känna att någon tar på en, få ta på någon annan, få hålla om någon annan. Jag vet inte när jag sist fick en kram av en kvinna, men det var inte igår direkt. Jag fick en kommentar av en kvinnlig bekant för någon månad sedan: "Du är så snäll och hjälpsam". Det var verkligen skönt att få höra, det gör mig fortfarande glad idag att tänka på de orden. Det gjorde det värt att hjälpa henne flytta.

    Vart vill jag komma med allt det där då tro, jag vet inte jag kanske mest bara ville skriva av mig lite. Tack för att du läste och hoppas du har en bra kväll!

  • Svar på tråden Ingen närhet på många år
  • Anonym (Jag med)

    Hej!
    Är också separerad sedan några år och kan instämma att det främst är närhet jag saknar och inte sex. Har dejtat lite och haft sex så är inte det, men saknar den regelbundna närheten. Kände när jag träffade någon lite kort hur otroligt jag mådde av närheten jag fick, långa kramar och så. Viktigare än man tror. Hoppas vi båda träffar någon i år :) 

Svar på tråden Ingen närhet på många år