• Siljeah

    IVF nummer 2

    Hej!
    Fick embryoåterföring (5-dagars gammalt embryo) för 9 dagar sedan och för 3 dagar sedan började jag få PMS-liknande symtom som jag alltid brukar få innan mens. Kliniken har nu sommarstängt fram till 5e augusti och jag ska göra graviditetstest den 20e juli, alltså om 9 dagar. 
    Jag mår kass, har extremt ont i ryggen, svettas, har ont i magen och sover dåligt på nätterna. Det känns precis som inför mens. Eftersom det är mitt andra IVF-försök så är jag 99% säker att jag inte är gravid för att mens kom också ungefär 5-10 dagar efter embryoåterföring förra gången. Jag gjorde graviditetstest i morse och det var negativt. Jag orkar inte fortsätta med Progynon/Cyklogest och vill hellre få mens än att fortsätta må så dåligt. Men de på kliniken sagt till mig att jag skulle göra graviditetstest den 20/7. Känns ju dumt att avbryta behandlingen innan dess. Å andra sidan, vad är chanser att bli gravid när man har alla menssymtom och negativt test dag 9? Blir tacksam för alla tips...

  • Svar på tråden IVF nummer 2
  • Zaro

    Jag hade också menskänningar, men var gravid. Ge det ett försök!

  • Siljeah

    Tack för ditt svar. Håller med dig om att det är värt att vänta och ge det ett försök. 
    Dag 10 efter embryotransfern idag. Fortfarande pms-symtom men ingen mens. Håller tummarna. 

  • Zaro

    Ja, visst ska du ge det tid! Men förstår om det är påfrestande. Spännande att följa dig!

Svar på tråden IVF nummer 2