Överreagerar jag?
Jag och min sambo har en hund tillsammans, hon är mest min eftersom jag gör 90% av all träning och skötsel majoriteten av tiden.
Vi kom överens om att under sommaren skulle han ta mer ansvar över henne eftersom han är ledig 5 veckor och jag jobbar (är ej fast anställd så får ingen semester). Jag är hemifrån mellan 11.30-20.30 så jag är helt slut när jag kommer hem, jag går hela dagarna på jobbet också då jag städar på ett sjukhus.
Han tog allt ansvar över henne i 2 dagar och resten av dagarna har han bett mig att ta kvällsrundan. Jag tar även morgonrundan då jag vill spendera lite tid med min hund innan jag åker hemifrån, men det var inget krav att jag skulle göra det.
Jag har såklart inget emot att vara med min hund, men jag hade sett fram emot lite avlastning och vila när jag kommer hem på kvällarna när han ändå är hemma. I vanliga fall när vi båda jobbar så sköter jag ändå allt med henne, även fast jag jobbar mer än vad han gör.
När han jobbar och jag är ledig så städar jag, tvättar och lagar mat så han inte ska behöva tänka på det när han kommer hem efter jobbet men jag får aldrig samma sak tillbaka.