• Anonym (Anonym signatur)

    Bröllopslek ”SMS-leken”

    Hej! 


    Jag kom in på någon tråd och läste att någon hade lekt SMS-leken på ett bröllop. 


    Leken går ut på gästerna anonymt skickar sms under kvälles gång till toastmastern, som tex kunde vara : ?nr 62, du är söt- är du singel?? Eller ?säljes: mycket glad och trevlig hund. Prata med brudens mor!?

    Jag som är en av toastmastrarna, tänkte att vi skulle köra den leken MEN att vi redan har förskrivna sms och låtsas att gäster har skickat in, för att styra att det blir rolig och skämtsamma sms. 


    Därför behöver jag er hjälp att komma på några roliga sms som kan dyka upp på ett bröllop- som drar många skratt. 

  • Svar på tråden Bröllopslek ”SMS-leken”
  • Anonym (SL)

    Fast då försvinner ju en del av vitsen med leken...dvs det spontana/oväntade och att gästerna får vara delaktiga...
    Misstänker ni att gästerna är svårflirtade/tråkiga eller varför vill ni styra det?

  • Anonym (Håller med)

    Ja, det ska så klart vara spontant från gästerna!

    Vad gör man med dessa sms sedan då? Ska toastmastern utföra uppdrag eller vadå?

  • Anonym (Anonym signatur)
    Anonym (SL) skrev 2024-07-11 10:34:06 följande:

    Fast då försvinner ju en del av vitsen med leken...dvs det spontana/oväntade och att gästerna får vara delaktiga...
    Misstänker ni att gästerna är svårflirtade/tråkiga eller varför vill ni styra det?


    Förlåt jag var nog lite otydlig i min text men vi kommer ju självklart ta med spontana frågor också, men vi vill ha lite rolig back-up frågor ifall vi knappt får in några😇
  • Anonym (Anonym signatur)
    Anonym (Håller med) skrev 2024-07-11 12:10:23 följande:

    Ja, det ska så klart vara spontant från gästerna!

    Vad gör man med dessa sms sedan då? Ska toastmastern utföra uppdrag eller vadå?


    Förlåt jag var nog lite otydlig i min text men vi kommer ju självklart ta med spontana frågor också, men vi vill ha lite rolig back-up frågor ifall vi knappt får in några😇
  • Anonym (Håller med)

    Men vad går det ut på?? Hur går det till?

Svar på tråden Bröllopslek ”SMS-leken”