• Anonym (40årskris)

    Vad göra i livet?

    Hej

    Jag är 40 år och mina barn är runt 10 år och börjar klara sig själva mer och mer. Plötsligt har jag tid för mig själv igen. Jag har dock tröttnat på alla mina gamla hobbies som var bakning och odling. Träna gör jag. Jag blir lite deppig när jag känner att jag inte kan se något spännande framför mig. Bara promenader och skärm. Och om jag blickar fram 10 år till sä blir jag ännu deppigare. Allt känns så pensionärsaktigt som promenad,  handarbete.
    Vad ska man göra för spännande på fritiden egentligen?
    Vad gör ni?

  • Svar på tråden Vad göra i livet?
  • Anonym (Vill)

    Jag har små barn nu men när de blir större vill jag försöka mig på att renovera möbler. Är händigt lagd och tror det kan bli kul. Har du något intresse från när du var ung som du aldrig riktigt tog dig tid till?

  • Anonym (Isa 40)
    Anonym (40årskris) skrev 2024-07-10 21:42:10 följande:
    Vad göra i livet?

    Hej

    Jag är 40 år och mina barn är runt 10 år och börjar klara sig själva mer och mer. Plötsligt har jag tid för mig själv igen. Jag har dock tröttnat på alla mina gamla hobbies som var bakning och odling. Träna gör jag. Jag blir lite deppig när jag känner att jag inte kan se något spännande framför mig. Bara promenader och skärm. Och om jag blickar fram 10 år till sä blir jag ännu deppigare. Allt känns så pensionärsaktigt som promenad,  handarbete.
    Vad ska man göra för spännande på fritiden egentligen?
    Vad gör ni?


    Vad sägs om att börja ett nytt jobb? Piffa till dig och köra lite aw och drinkar med vänner? resa med inriktning på språk, målarkurs eller smyckestillverkning? testa en helt ny sport. Ut och dansa? Buggkurs på helgerna? Bokcirkel eller skrivarkurs?

    Jag testade en helt ny sport och träffade nya vänner. Jättekul! Började också läsa franska och träffade spännande människor som jag nu ska resa med i sommar.

    det viktiga är att man vågar testa på olika saker och ge det en chans. Utmana sig själv och se till att det är hobbys som inkluderar andra människor 
  • Anonym (--)

    Skaffa en sladdis så skjuter du problemet 10 år fram i tiden.Flört

    Eller så provar du några nya aktiviteter. Man är inte äldre än man gör sig. 

Svar på tråden Vad göra i livet?