• Anonym (Taggad på att få komma ut)

Jobb med låg stressnivå och utan krav på utbildning?

Jag har stått utanför arbetsmarknaden under många år, varit hemma med barn mm. Jag har en psykisk/neuropsykisk funktionsnedsättning viket gjort att jag gått in i väggen/blivit utbränd/haft utmattningssyndrom otaliga gånger. 
    Jag har en gymnasieutbildning men tidigare när jag arbetstränat så har man bedömt att min stresskänslighet etc gör att det inte är lämpligt för mig att fortsätta inom den inriktningen, och så även nu. Jag har både arbetstränat och haft praktik inom likvärdiga yrken men skulle alltså behöva göra nåt helt annat. 

Jag älskar djur och det lutar väl åt att arbetsträna inom nånting sånt (katthem, smådjurshjälpen, djuraffär, vildmarkspark)
    Men vad finns det för jobb med låg stressnivå, inte så krävande och dessutom utan krav på utbildning? 
    Efter avslutad arbetsträning är ju tanken att man fått in en fot/testat ett yrke man klarar av etc. Och kan påbörja ett jobb (ofta med lönebidrag) inom det. 

• Svar på tråden Jobb med låg stressnivå och utan krav på utbildning?
  • Anonym (blandade nötter)

Kratta gångar och rensa på kyrkogård vet jag någon som räddade sig med när de mådde dåligt. Gräs och döda personer har oftast inte så bråttom.

Hjälpa till på ridskola kanske hade gått, men det vet jag inte exakt hur stressiugt det är.

Jobba med att ta emot och skicka paket på en arbetsplats som inte skickar så mycket grejer?

Hjälpa till att gallra och destruera myndighetshandlingar i nåt arkiv?

En kompis som bara orkade deltid och har funktionshinder fick spåra upp folk utomlands som fuskar med CSN-betalningar.

• Anonym (Anna)

Personlig assistent om du hamnar hos "rätt" brukare. Jobbade ett par år hos en person där det var väldigt lugnt och lite att göra. Blev understimulerad och bytte jobb men kan passa om man är väldigt stresskänslig..

Svar på tråden Jobb med låg stressnivå och utan krav på utbildning?