• Majsan200

    Hur många operationer kan man göra?

    Hej!

    Jag har en kompis som är väldigt manipulativ och jag är ganska säker på att hon är en mytoman men har inte haft några bevis. 

    Jag har precis fått reda på att hon har gjort en utomkvedshavandeskaps operation för tredje gången. Det känns inte riktigt sant men jag kan ha fel.

    Är det någon som vet hur många operationer man kan göra mot utomkvedshavandeskap ?

    När rekommenderar läkaren att ta bort en äggledare? Eller att ta bort båda?


    Utomkvedshavandeskap
  • Svar på tråden Hur många operationer kan man göra?
  • Anonym (blandade nötter)
    Vid tidiga och små utomkvedshavandeskap kan man ibland ?suga ut? ägget från äggledaren.

    I de flesta fall behöver äggledaren opereras bort. Den oberörda äggledaren lämnas kvar och kan fortsätta att fungera som vanligt vid en eventuell framtida befruktning.



    www.knodd.se/artikel/viktigt-att-veta-om-utomkvedshavandeskap/

    Så det kan väl vara så att personen haft utomkvedes som gått att åtgärda utan att ta bort äggledare. Eller så ljuger hon kanske för drama, om det är en sådan personlighet.
  • Anonym (Bubblan)

    Alternativt är personen okunnig om hur en sån process går till och blandar ihop begreppen om vad hon egentligen varit med om..

    Eller sä har hon gjort flera aborter och inte riktigt vill stå för det och säger utomkveds istället för att fiska uppmärksamhet 

Svar på tråden Hur många operationer kan man göra?