• JustinzeVar

Sex enbart vid pos äl test

Jag och mannen har försökt få barn länge och jag har idag för första gången fått ett positivt ägglossningstest!! Är ÖVERLYCKLIG.
    om det berott på att jag missat att testa rätt dag/tid tidigare månader eller om jag helt enkelt inte haft någon ägglossning tidigare vet jag inte. Men idag är det solklart positivt😭❤️
    Såg det positivt testet, tog min 7-åriga dotter i handen och ba ?på med skorna du ska få åka till mormor en stund?😂 sen direkt hem och förförde mannen.

Nu till min (kanske dumma) fråga:
    Jag har fått för mig att man gärna ska ha haft sex dagarna innan positivt test för bäst chans och vi har inte haft sex sedan i söndags vilket är 3 dagar sedan. Det finns också en risk att vi inte kommer kunna ha mer sex inom de närmsta dagarna. Är det någon som blivit gravid och enbart haft sex dagen för positivt äl test?
  • Svar på tråden Sex enbart vid pos äl test
  • IamGabs

Härligt! Nu är det bara att hålla tummarna! Jag och min kille låg endast en gång, samma dag som positivt äl-test och jag blev gravid!

Hur var det när du med gravid med dottern? Gick det snabbt och hade du koll på cykeln då? Hoppas hur som att det räcker med ett försök nu. Det skadar iof inte att kanske få till ett försök även imorgon om ni har möjlighet? 

• JustinzeVar
    IamGabs skrev 2024-07-10 16:59:20 följande:

Härligt! Nu är det bara att hålla tummarna! Jag och min kille låg endast en gång, samma dag som positivt äl-test och jag blev gravid!

Hur var det när du med gravid med dottern? Gick det snabbt och hade du koll på cykeln då? Hoppas hur som att det räcker med ett försök nu. Det skadar iof inte att kanske få till ett försök även imorgon om ni har möjlighet? 

Det ger mig hopp😍 med dottern hade jag noll koll på min cykel, var väldigt ung endast 20 år gammal när jag blev gravid med henne samt att det var med en annan man. Helt oplanerat.

Nu är jag 29 och troligtvis inte lika fertil..senaste året med ?nya? killen har jag haft stenkoll på min cykel, dock inte ägglossningen😅 innan dess har jag inte ens haft en aning om när jag ska få mens även om den varit regelbunden utan bara ?jaha där kom den? 😂 
    Ska försöka få till några tillfällen till i veckan!

• Anonym (Jag)
    JustinzeVar skrev 2024-07-10 17:45:32 följande:

Det ger mig hopp😍 med dottern hade jag noll koll på min cykel, var väldigt ung endast 20 år gammal när jag blev gravid med henne samt att det var med en annan man. Helt oplanerat.

Nu är jag 29 och troligtvis inte lika fertil..senaste året med ?nya? killen har jag haft stenkoll på min cykel, dock inte ägglossningen😅 innan dess har jag inte ens haft en aning om när jag ska få mens även om den varit regelbunden utan bara ?jaha där kom den? 😂 

Man är nog ungefär lika fertil när man är 29 som när man är 20 , fertiliteten har inte börjat minska än, du är ju inte ens 30. Jag blev själv gravid lättare när jag var 33 och nu när jag är 36 också (tidigt gravid nu) än när jag var i 20-årsåldern, då hade jag oskyddat ett bra tag innan jag blev gravid med första barnet. 
  • IamGabs
    JustinzeVar skrev 2024-07-10 17:45:32 följande:

Jag förstår. Nej det är ju inte säkert att det hänt mycket med fertiliteten. Jag fick också barn för 7 år sedan i liknande situation som du. Oplanerat och utan koll på cykeln. Denna gång har vi (ny kille här med) haft stenkoll och ja?det tog sig på första! Fick dock MA för några veckor sedan, så om vi bestämmer oss för att göra ett nytt försök hoppas jag att det går lika bra. 

Håller tummarna för er! Uppdatera gärna hur det går och om du börjar få känningar. Spännande ju! 

• ElaineBenes

Har för mig att testen ger utslag innan äl sker och att när de visar positivt är bästa tillfället för samlag. 
    Minns inte exakt med själa ägglossningen sker typ 24 eller 48 timmar efter stegringen som ger utslag. 

Svar på tråden Sex enbart vid pos äl test