• Anonym (Semestra ensam)

Semester på egen hand

Hejsan, vet inte var jag ska posta detta riktigt men tycker att det iaf hör hemma under kropp och själ. Jag separerade från en jättelång relation i höstas och är nu på egen hand. Det var mitt val och jag känner mestadels frihet och lycka, men med semestertider så känner jag mig mer ensam, allt är så byggt på tvåsamhet känns det som. Oftast tycker jag om att vara själv, men själv bland andra om ni förstår vad jag menar. Har inga problem att gå på bio själv t.ex, men tycker att vissa saker är svårare. Känner mig utstirrad om jag går ut och äter själv, särskilt om det är ett lite bättre ställe som mest frekventeras av förälskade par. Jag gillar naturupplevelser också och där föredrar jag att vara själv, i varje fall om jag inte har någon jag trivs väldigt bra med och känner mig avslappnad med i sällskap. Nu i sommar så skulle jag vilja dra iväg på nån vandring i Stockholmstrakten och då kanske bo på något mysigt pensionat/hotell, men vill kunna känna mig bekväm där. Jag har någon romantisk bild av ett ställe där en del människor är på egen hand, kanske för att få ensamtid, skrivro, njuta av naturen på egen hand eller så. Tänker mig att kunna njuta av platsen som sådan, men kanske också känna en (passiv eller aktiv) gemenskap med andra som är där själva. Men hur hittar jag ett sådant ställe? Är det någon som hajar till och har något vilsamt ställe att tipsa om, där man kan vara själv utan att känna sig ensam? Gärna tips på hotell eller barer eller restauranger också om nån har det. Tack och kram
Svar på tråden Semester på egen hand