Eira eller Tora?
Hej!
Vi väljer mellan två namn från den nordiska mytologin.
Vilket tycker ni är finast: Eira eller Tora?
Tack på förhand!!
Hej!
Vi väljer mellan två namn från den nordiska mytologin.
Vilket tycker ni är finast: Eira eller Tora?
Tack på förhand!!
Eira. Så fint!
Tora.
Röstade på Eira. Fint och lite ovanligt namn.
Tora har jag hört förr och i mina öron låter det lite för maskulint på nåt sätt. Påminner väl för mycket om Tor kanske.
Eira. Så vackert.
Bägge namnen är fina, Eira har en feminin mjukare klang och Tora en stark feminin klang.
Min röst faller på Tora för det är lite mer ovanligt. Men bägge är charmiga namn.
Jag kan inte välja, faktiskt. Eira är utan tvekan det vackraste namnet, men lite konstigt. Kan uppfattas som utländskt av människor som inte känner till ursprunget och hur det har vandrat och formats. Tora däremot är ju problemfritt och rakt på sak, kan inte bli några missuppfattningar där - men hårt för ett flicknamn och inte lika vackert som Eira. Eira är sådär lite sagomystiskt, som något som uppstått ur dimman... Nej, jag kan inte välja!
Eira, definitivt.
Jag kan inte välja, faktiskt. Eira är utan tvekan det vackraste namnet, men lite konstigt. Kan uppfattas som utländskt av människor som inte känner till ursprunget och hur det har vandrat och formats. Tora däremot är ju problemfritt och rakt på sak, kan inte bli några missuppfattningar där - men hårt för ett flicknamn och inte lika vackert som Eira. Eira är sådär lite sagomystiskt, som något som uppstått ur dimman... Nej, jag kan inte välja!
Eira!