OM jag inte är gravid - vad är det då?!
Hej! Här kommer första inlägget från en förvirrad...
Jag tror att jag är gravid. Det är inte planerat. "Problemet" är att jag har mått otroligt märkligt nu i ungefär fem dagar och jag fattar verkligen inte vad det är...
Det började i fredags med att jag kände mig lite konstig som när man håller på att bli sjuk. Jag fick även liten "huggning" i ena äggstocken och sedan en pytteliten blodblandad flytning, vilket jag aldrig upplevt tidigare. Under lördagen upplevde jag fruktansvärd åksjuka och ett illamående som tedde sig märkligt, det kom på eftermiddagen och jag hade problem med saliv i munnen (om ni fattar, som man kan få innan man ska kräkas?) hela dagen. Sedan höll detta i sig söndag och måndag också, med samma mönster att det kom på eftermiddagen och den ökade saliveringen. Jag har även ömma bröstvårtor sedan helgen. Igårkväll och idag har jag upplevt en, för mig helt ny känsla, ett molande kring livmodern trots att det är två veckor kvar tills jag ska ha mens. Min tanke nu är att ta ett tidigt test på fredag för att kolla vad som sker, men kan det vara tecken på graviditet jag känner av redan nu? Min senaste mens första dag är 16/6 och min nästa bör komma 17/7. Och OM jag inte är gravid, vad är det som sker? Ingen av dessa känslor, utöver åksjuka, är något jag tidigare har upplevt. Kan man vara skendräktig som människa eller vad är det som händer haha?!
Ursäkta rörigt inlägg men det är mycket som snurrar i huvudet nu! Tack om du tog dig tid att läsa hela.