• Anonym (Resenären)

Hur checkar man in på Bornholmsfärja? Ångest

Hjälp jag ska hälsa på en kompis på Bornholm imorgon och tar bilen med färja från Ystad. Det står att man ska checka in minst 10 minuter innan färjan går men jag hittar INGET om hur man gör det eller var. När jag tittar på google maps över färjeterminalen hittar jag inga skyltar till Bornholm och det står ingendtans var eller hur man checkar in! Snäll hjälp hur gör man?? Jag har aldrig åkt båt med bil innan :(

• Svar på tråden Hur checkar man in på Bornholmsfärja? Ångest
  • Ruter

Du checkar in genom att åka till terminalen. Du behöver inte checka in innan. Var ute i god tid så du har god marginal innan färjan avgår. Det är tydligt skyltat. Tittade precis själv via Google maps är jättetydligt. Blå skyltar med först en båt och sen står det borgholm efter. Följ bara dom skyltarna så kommer du komma till incheckningen för bilar.

• Anonym (Resenären)
    Ruter skrev 2024-07-09 17:01:27 följande:

Du checkar in genom att åka till terminalen. Du behöver inte checka in innan. Var ute i god tid så du har god marginal innan färjan avgår. Det är tydligt skyltat. Tittade precis själv via Google maps är jättetydligt. Blå skyltar med först en båt och sen står det borgholm efter. Följ bara dom skyltarna så kommer du komma till incheckningen för bilar. //

Tack så hjälpsamt!! så man behöver alltså inte knappa in sitt bokningsnummer i en maskin eller annat för att checka in? Ska man bara köra mot färjan och sen på? måate man inte visa sin bokning eller biljett för någon? 
  • Anonym (Resenären)
    Ruter skrev 2024-07-09 17:01:27 följande:

Du checkar in genom att åka till terminalen. Du behöver inte checka in innan. Var ute i god tid så du har god marginal innan färjan avgår. Det är tydligt skyltat. Tittade precis själv via Google maps är jättetydligt. Blå skyltar med först en båt och sen står det borgholm efter. Följ bara dom skyltarna så kommer du komma till incheckningen för bilar. //

Nu blev jag osäker på vad du menar med terminalen?.att åka till terminalen. Är det hela hamnområdet eller en slags kontor eller reception Du menar?
  • MsM84
    Anonym (Resenären) skrev 2024-07-09 19:12:52 följande:
    Tack så hjälpsamt!! så man behöver alltså inte knappa in sitt bokningsnummer i en maskin eller annat för att checka in? Ska man bara köra mot färjan och sen på? måate man inte visa sin bokning eller biljett för någon? 
    Jo det kommer finnas något sådant. Det kommer inte gå att köra in på området där bilarna väntar på att köra på färjan utan att visa eller köpa biljett. Kör som det är skyltat så kommer det bli tydligt. Är det som de färjor jag åkt med kommer du sen bli hänvisad en siffra och ska köra och ställa dig i kön med den siffran. Jag har dock bara åkt bilfärja andra sträckor.
Svar på tråden Hur checkar man in på Bornholmsfärja? Ångest