Varför vill hon inte ha kontakt? Syskon i familjehem
Jag har 2 yngre halvsyskon som bor i familjehem sedan 8 år tillbaka då vår mamma dog. Anledningen är för att vi inte har samma pappa, och deras pappa var inte lämplig att ta hand om dem så jag flyttade till min pappa och de till familjehemmet men vi fortsatte att träffas regelbundet under åren. Lillasyrran är nu 15 och lillebror 16. De var 7 och 8 när detta hände, jag var 15.
För ca 3 år sedan slutade lillasyrran att svara på mina meddelanden, hon tog bort mig överallt och jag undrade vad jag hade gjort för fel. Jag kontaktade familjehemsmamman som pratade med henne och det kom fram att hon tyckte att det var för jobbigt att ha kontakt och tänka på ''allt det gamla''. Jag blev väldigt ledsen men accepterade hennes val och har inte försökt kontakta henne mer, jag och lillebrodern har fortfarande kontakt och träffas ibland.
Men nu har det gått 3 år och hon vill fortfarande inte ha kontakt. Jag är förtvivlad och det känns som att jag har förlorat henne. Jag försöker att acceptera hennes val men det känns hemskt att inte ha kontakt med sitt syskon och jag förstår inte vad jag har gjort för fel. Jag har alltid tagit hand om henne och stöttat henne i allt. Jag vill bara förstå bättre så jag kan gå vidare i mitt liv.
Är det någon här som har erfarenhet av barn i familjehem som kanske har en bättre förståelse av det här än vad jag har? Jag kan ju inte fråga henne direkt, men jag behöver få en chans att förstå så jag kan få ett avslut.