• EJT

    Köpa fler-paket eller ett i taget?

    Jag och min partner fick en dotter 2020 (hon tog sig efter 3-4 månaders försök). Nu hsr vi försökt få ett syskon i snart 1,5 år. Jag har varit gravid två ggr med mycket tidigt missfall, det tog sig när jag fått progresteronvagitorer utskrivna för att förlänga min lutealfas. 

    Jag har dock lång menscykel och försöken per år blir inte många, och tiden tickar. Jag fyllde 35 i maj och min partner 38. 

    Nu tänker vi nog att vi behöver gå vidare med privat IVF. Vi ser då att man kan köpa antingen paket om tre omgångar, eller betala per gång? Hur har ni gjort? Jag vet inte hur vanligt det är att det tar sig på en gång...

  • Svar på tråden Köpa fler-paket eller ett i taget?
  • Anonym (Kan inte råda)

    Vi köpte ett enstaka i väntan på lamdstngsförsöken då vi gjorde IVF f.a få vårt första och enda försök. Vi pratade en del om hur man kunde tänka. Om man betalt för 3 försök och lyckas på görsta trodde vi att man är så tacksam att pengarma betyder lite. Om man behöver flera försök är det nog skönt att slippa ta ekonomisk ställning inför varje försök. En viktig är ju om man har pengarna (vilket vi hade) eller inte.
    Lycka till, hur ni än gör!

  • Zaro

    Eftersom ni inte är purunga och inte lyckats naturligt hade jag köpt ett paket. Att misslyckas med ett försök gör ju att man måste ta ställning till att köpa ett igen eller ett paket först då och det blir ju dyrare.
    Vi köpte ett paket och lyckades på första försöket, fick dock inget till frysen, jag var dock 30 år och ångrar det inte för en sekund. Kände mig mycket lugnare under behandlingen i och med vetskapen att vi hade fler försök. 

  • Anonym (Kan inte råda)
    Anonym (Kan inte råda) skrev 2024-07-08 10:11:08 följande:

    Vi köpte ett enstaka i väntan på lamdstngsförsöken då vi gjorde IVF f.a få vårt första och enda försök. Vi pratade en del om hur man kunde tänka. Om man betalt för 3 försök och lyckas på görsta trodde vi att man är så tacksam att pengarma betyder lite. Om man behöver flera försök är det nog skönt att slippa ta ekonomisk ställning inför varje försök. En viktig är ju om man har pengarna (vilket vi hade) eller inte.
    Lycka till, hur ni än gör!


    Första meningen blev fel. Första och enda barn ska det stå.
Svar på tråden Köpa fler-paket eller ett i taget?