• Anonym (Anonym)

    Feber vid mens

    Hej! 
    Inför mensen får jag feber. Har läst runt lite och förstått att det är vanligt att få lite förhöjd kroppstemperatur i samband med mensen men jag får minst 39 (ofta 40) graders feber 1-2 dagar innan mens. Dagen min mens kommer går febern ner till 37,5 för att sedan helt försvinna. Blir inte sjuk varje gång jag får mens men mer än hälften av gångerna senaste året har jag fått hög feber innan mensen. Sökte vård för detta på UMO i höstas och då sa barnmorskan att hon aldrig hört om detta och därför inte kunde hjälpa mig. Hon trodde inte det var relaterat till min mens men jag ser en så tydlig koppling.

    Är det någon mer som upplevt samma eller vet vad det kan bero på?

    (Har jobbig mensvärk under själva mensen men inte så grov att jag tror att det kan vara endometrios)

    Otroligt tacksam för svar <3

  • Svar på tråden Feber vid mens
  • Anonym (P)

    När vi sökte hjälp för våra svårigheter att få barn, fick jag just frågan om jag blir sjuk i samband med ägglossning eller mens. Det kan nämligen tyda på överaktivt immunförsvar enligt läkaren. Jag skulle nog söka en gynekolog istället för (vad jag gissar du sökt) barnmorska.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (P) skrev 2024-07-06 22:08:37 följande:

    När vi sökte hjälp för våra svårigheter att få barn, fick jag just frågan om jag blir sjuk i samband med ägglossning eller mens. Det kan nämligen tyda på överaktivt immunförsvar enligt läkaren. Jag skulle nog söka en gynekolog istället för (vad jag gissar du sökt) barnmorska.


    Tack! Ja, stämmer att jag sökte hos barnmorska så får nog ta o söka hos gyn istället och se om jag kan få någon hjälp där.
Svar på tråden Feber vid mens