Vätska i buk på foster 8veckor gammalt
Hej,
Jag är så orolig och undrar om det är någon där ute som har kunskap eller erfarenhet av vätska i buken på ett 8 veckor gammalt foster?
Jag har en ny tid för UL om 2 veckor men går bara och tänker på detta hela dagarna och kan inte få ro. Jag var i vecka 9 under första UL och kommer vara i vecka 13/14 för nästa. Läkaren sa att det var för svårt att se var vätskan låg när allt är så litet. Han sa att om det bara ligger på huden eller direkt under (typ blåsor?) så är det ingen fara men om det Ligger i eller nära organ kan det vara en annan historia. Jag försökte pressa över telefon vad det skulle innebära men nästan lika skicklig som en politiker undvek han att egentligen svara på det.
hjärtat slog på bra och allt annat såg friskt ut. Bara att 1/3 av buken är ett svart hål på UL fotot? Krabaten rörde inte på sig så mycket men vet inte om det är normalt vid så tidigt UL?
Kan tillägga att jag bor i USA, UL sköterskor meddelar inte mamman mycket info, det gör doktorn efter att ha tittat på bilderna. Men hon sa grattis och att vi hade en ?beautiful baby? så blev lite chockad när doktorn ringde 16.30 tiden på en fredag. Doktorn sa att jag inte skulle vara för orolig och njuta av min semester hemma i Sverige men förstod att det kunde bli svårt att koppla bort detta. Han sa att han klassificerade fostret som normalt men att det krävs uppföljning.
Jag har bild på UL men känns så privat att lägga upp på något sätt.. är ett svart ?hål? uppe i övre buken och jag trodde att det bara var lungorna eller det som ska bli lungor vi såg..
Så tacksam om någon har information att dela om liknande situation! Har letat över hela internet. Blir inte klok av något.