• Girlingrouble

    PCOS och Letrozol, hur stor dos?

    Hej. Jag är nu inne på min tredje kur letrozol( trippeldos). Jag har inte regerat på letrozol hittils, och min läkare vill nu att vi testar med 4 tabletter. Är det någon här inne som har fått äta 4st tabletter, och har det gjort skillnad för dig/er?
    Jag har kraftig PCOS (runt 40 äggblåsor) och därav tror min läkare att det kan vara svårt att få ägg att släppa. Idag, cykeldag 13 var jag på vaginalt ultraljud som visade att största äggblåsan var 9.8mm. Både igår och i förrgår visade både rosa och lila clearblue digital starkt positivt/glad gubbe. Idag var det rosa negativa, men de lila var fortfarande positiva. Tog även ett progesterontest idag, som visade att jag ej haft ägglossning. Men jag tycker att det är så konstigt att jag fick så starkt positivt på ägglossningstesten, men ej ledande (folliklar?). Ursäkta för rörig text, men är det någon mer som är i samma sits som mig? Och för er som letrozol inte fungerat på, vad har Ni fått istället? 


     

  • Svar på tråden PCOS och Letrozol, hur stor dos?
  • Girlingrouble

    Hur har du/ni gått vidare när ni inte har reagerat på letrozol? Jag har läst mig till att det finns sprutor att ta, men hur fungerar det och är det regionsfinansierat eller måste man själv betala för det? Mvh en tjej som börjar tappa hoppet om en oändlig längtan efter en liten knodd. 

Svar på tråden PCOS och Letrozol, hur stor dos?