• Anonym (Ts)

    Sekretessmarkering

    Jag överväger att ansöka om sekretessmarkering hos SKV. Ngn här som vet om det blir problem med tex Swish, beställa saker på nätet osv? 


    Är så innerligt trött på och orolig över att en man jag dejtade och som jag meddelade för ett år sedan att jag inte hade samma känslor för fortfarande hör av sig i form av sms och sitter och gillar gamla bilder på mig på sociala medier. Jag sade att jag gärna vill ha honom som vän men har insett att det inte går pga.han saknar mig, och har svårt att gå vidare. ? Du sa det och det etc?, han har liksom fastnat. Han bor i annan stad. Vill inte han ska snoka på mig och har begränsat så han inte ser mina stories på tex instagram. Han är en känslig person och skulle bli ledsen om jag träffat en my osv. 

  • Svar på tråden Sekretessmarkering
  • Anonym (Ts)

    vi hade daglig kontakt förut, men jag har insett att jag inte vill vara vån eftersom han inte kommit vidare. Han skriver satt det vore fint om jag hörde sv mig ibland och att vi har delat så mkt tsm. (Vi har inte varit ett par) men hade daglig kontakt genom att skriva/ samtala. Inget ont i honom, men ogillar frågor om vad jag ska göra på semestern, om jag ska flytta etc. Tycker dock det är smått sjukt att sitta och gilla gamla bilder på mig. Han Har lite erfarenhet från tjejer. Jag har vid flera tillfällen skrivit att han måste acceptera vad jag sagt och gå vidare och att jag önskar honom allt gott i livet och att han ska träffa ngn. Han är så fast vid att jag tidigare sagt att jag verkligen vill ha honom i livet som en vän och att han betyder mkt, men jag känner att jag ångrat mig. 

  • Fontana

    Jag är nästan säker på att du inte kommer ifråga för någon sekretessmarkering. 'det behövs betydligt värre saker än det du beskriver.

    Som du beskriver verkar han nästan vara en schysst kille. Väldigt jobbig och kanske mycket ensam?

    Du vet väl att du kan blocka honom på mobilen? Borde stoppa SMS också? På andra sociala medier går det väl också att blocka folk - jag vet inte hur det fungerar.

  • Anonym (Ts)

    Tack för svar. Jo, krävs kanske hot/ polisanmälan osv. Han är en snäll kille och känslig men rätt oerfaren. Tycker nästan synd om honom, men jag
     inte ha kontakt. Skulle kännas lite hårt att blocka, men hoppas han inte håller på att skriva osv mer. Tycker jag varit tydlig osv. 


    ha en fin kväll! 

  • Anonym (h)

    Hur kan det vara hårdare att blockera än att försöka få en sekretessmarkering?

  • Anonym (El)

    Vad är SKV?

    Du kan ju sätta dina sociala medier till privata och ta bort honom som följare.

  • MsM84
    Anonym (Ts) skrev 2024-07-05 18:35:54 följande:

    Tack för svar. Jo, krävs kanske hot/ polisanmälan osv. Han är en snäll kille och känslig men rätt oerfaren. Tycker nästan synd om honom, men jag
     inte ha kontakt. Skulle kännas lite hårt att blocka, men hoppas han inte håller på att skriva osv mer. Tycker jag varit tydlig osv. 


    ha en fin kväll! 


    Det känns hårt att blocka, men du funderar på sekretessmarkering?! Sekretessmarkering är om man är utsatt för fara och hotas/förföljs. När polisanmälan inte hjälper liksom. Att någon hoppas på fortsatt kontakt och gillar bilder på sociala medier känns rätt långt därifrån. 
  • Sniffmusen

    Du kommer aldrig att få igenom en sekretessmarkering... Kanske ska börja med att ta bort honom som vän? Bara ett tips.

  • Anonym (SL)

    Har väldigt svårt att se att du får sekretessmarkering på detta. Behövs i regel polisanmälan.
    Blir ju också lite meningslöst om dina uppgifter är ute nu...och ja det är mycket som blir problematiskt. Har haft det på grund av hot....

    Jag skulle blocka så slipper du se vad han skriver. Det vet han ju inte egentligen att du gör.
    Möjligtvis byta nummer och se till att det inte registreras på hitta eniro etc...

    Om du vill vara sjysst så skriver du just som du gjort här, att han verkar vilja mer än vänskap och då blir det svårt att ha kontakt och att du önskar bli lämnad ifred. Fortsätter han skriver du att du kommer att blocka och sen gör du det. 
    Om han fortsätter ändå, genom exempelvis brev hem eller sociala medier etc, då polisanmäler du.

Svar på tråden Sekretessmarkering