• Anonym (Cressida)

    Vad betyder det här från CSN?

    Har överklagat ett beslut från CSN och sedan drygt en vecka står det såhär när jag loggar in:


    Vi har åtgärdat beslutet om studiemedel från Överklagandenämnden för studiestöd
     
    Har inte orkat ringa dom än och fråga, tänker att det borde komma nåt brev från Överklagandenämnden men betyder det att jag fått rätt? Syns ingen kommande utbetalning än.
  • Svar på tråden Vad betyder det här från CSN?
  • Anonym (M)

    Vet du om beslutet är positivt? 

  • Anonym (Cressida)
    Anonym (M) skrev 2024-07-05 10:31:08 följande:

    Vet du om beslutet är positivt? 


    Nej jag har ingen aning, därav min fråga här :D Dvs om det innebär att beslutet jag överklagat har ändrats? I så fall är det ju bra.
  • Anonym (M)
    Anonym (Cressida) skrev 2024-07-05 10:51:16 följande:
    Nej jag har ingen aning, därav min fråga här :D Dvs om det innebär att beslutet jag överklagat har ändrats? I så fall är det ju bra.
    Då betyder det att de åtgärdar beslutet. Och eftersom du inte fått beslutet då vet du inte om det är positivt eller negativt. Så du får vänta tills du får beslutet eller ringa och fråga om det. 
  • Anonym (n)

    "Åtgärdat" låter ju som att de har ändrat sig angående det föregående beslutet. Dvs, om du först fick avslag och du sedan har överklagat det, och de har åtgärdat det så innebär det att de nu har bifallit din ansökan, det vill säga godkänt din ansökan. 

  • Anonym (Cressida)
    Anonym (n) skrev 2024-07-05 12:13:04 följande:

    "Åtgärdat" låter ju som att de har ändrat sig angående det föregående beslutet. Dvs, om du först fick avslag och du sedan har överklagat det, och de har åtgärdat det så innebär det att de nu har bifallit din ansökan, det vill säga godkänt din ansökan. 


    Jag vill uppfatta det så jag med, hoppas verkligen att det är så.
Svar på tråden Vad betyder det här från CSN?