• Jsmhoshm

Ont i muskler så man knappt kan stå med feber

Har nu haft hög feber i fyra dagar. Den har äntligen gått ner men har haft så ont i musklerna hela tiden. Som riktigt riktigt svår träningsvärk. Har så ont om jag inte tar Alvedon att jag inte ens klarar att stå på benen och nu sista dygnet att jag inte klarar att hålla min son 8kg och knappt klarar att sätta mig på toan med Alvedon. Sonen har också varit sjuk förra veckan. 
    Helt frisk i övrigt. Jobbar på sjukhus så brukar kunna vara med patienter som är sjuka utan att bli sjuk själv. 
    Någon som upplevt liknande?!?! Vad var orsaken då?!

• Svar på tråden Ont i muskler så man knappt kan stå med feber
  • EnAnonumius

Dina två sista frågor får mig att tvivla att du jobbar på ett sjukhus, när du fråga lekmän, på ett diskussionsforum vad orsaken kan vara...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Jsmhoshm
    EnAnonumius skrev 2024-07-04 20:46:56 följande:

Dina två sista frågor får mig att tvivla att du jobbar på ett sjukhus, när du fråga lekmän, på ett diskussionsforum vad orsaken kan vara...

Eh, man vet väl inte allt om alla infektioner och sjukdomar i hela världen bara för att man jobbar så sjukhus.!?!? Är sjuksköterska och inte gud...
  • Anonym (r)
    Jsmhoshm skrev 2024-07-04 21:33:31 följande:
    Eh, man vet väl inte allt om alla infektioner och sjukdomar i hela världen bara för att man jobbar så sjukhus.!?!? Är sjuksköterska och inte gud...
    Som inte vet om att man kan få ont av att vara sjuk? att det är helt normalt?
  • Anonym (Kille)

Kontakta doktorn. Kan vara covid, TBE, mm.

• Jsmhoshm
    Anonym (r) skrev 2024-07-04 21:34:47 följande:
    Som inte vet om att man kan få ont av att vara sjuk? att det är helt normalt?
    Har aldrig haft en patient, känt någon som har haft covid eller influensa som har haft så ont i musklerna att man knappt orkat stå på benen i fyra dagar. Då har jag ändå jobbat på covidavdelning där folk dog väldigt ofta i början av pandemin. Ingen klagade på muskelsmärtor utan mer allmänt nedsatt tillstånd och ledsmärta. Haft covid fyra gånger och influensa otaliga gånger och aldrig varit i närheten av såhär tufft. Tycker det är anmärkningsvärt länge och konstigt eftersom jag vet vad som är normalt och vad som inte är det. Hoppas verkligen inte ni tycker det är normalt att som vuxen vara så sjuk att man knappt kan stå och ha feber fyra dagar utan att ni söker vård i så fall. VC rådde mig att söka imorgon och det ska jag göra men ville veta om någon annan haft såhär.  Känner du någon som haft det så?
  • Jsmhoshm
    Anonym (Kille) skrev 2024-07-04 21:39:31 följande:

Kontakta doktorn. Kan vara covid, TBE, mm.

Slog mig också men har inte haft någon fästing vad jag vet på flera år...
  • Tow2Mater
    Jsmhoshm skrev 2024-07-04 21:47:07 följande:
    Har aldrig haft en patient, känt någon som har haft covid eller influensa som har haft så ont i musklerna att man knappt orkat stå på benen i fyra dagar. Då har jag ändå jobbat på covidavdelning där folk dog väldigt ofta i början av pandemin. Ingen klagade på muskelsmärtor utan mer allmänt nedsatt tillstånd och ledsmärta. Haft covid fyra gånger och influensa otaliga gånger och aldrig varit i närheten av såhär tufft. Tycker det är anmärkningsvärt länge och konstigt eftersom jag vet vad som är normalt och vad som inte är det. Hoppas verkligen inte ni tycker det är normalt att som vuxen vara så sjuk att man knappt kan stå och ha feber fyra dagar utan att ni söker vård i så fall. VC rådde mig att söka imorgon och det ska jag göra men ville veta om någon annan haft såhär.  Känner du någon som haft det så?
    Tycker det låter konstigt att haft influensa otaliga gånger, själv har jag haft det bara två ggr under en livstid, men då varit sjuk som helt däckad. (Kanske haft det fler ggr men då med vanliga typiska forkylningssymptom så det räknas inte).

Sök vård om du har influensa med hög feber som inte normaliseras efter fem dygn.
    www.kry.se/fakta/infektioner/influensa/
  • Anonym (Sök akut)

Sök vård och ta ett CRP. Kan ju vara bakteriellt som streptokockinfektion som behöver antibiotika. Så kraftig värk borde kollas upp, det är inte vanligt. 

• Anonym (Covid)

Jag hade sån extrem muskelvärk när jag hade covid. Muskel och ledvärk är väl symptom på all influensa.

• Anonym (Vårblomma)
    Jsmhoshm skrev 2024-07-04 21:47:07 följande:
    Jag har haft det så flera gånger i livet, med både influensa och den första tuffaste covidvarianten. Så det förekommer absolut, men är nog vanligare för oss som har mycket autoimmuna/allergiska problem. 80-90% av autoimmun sjukdom drabbar kvinnor så vi ligger sämre till från början.

Virus kan trigga sådant här i oss och numera kan jag få t.ex. inflammerade hälsenor eller tumsenor vid bara en rejäl förkylning.
  • EnAnonumius
    Jsmhoshm skrev 2024-07-04 21:33:31 följande:
    Nej och märkligt nog så påstod jag aldrig det heller att du skulle kunna alla sjukdomar. Vad får du det i från?

Men för att skriva på din näsa.
    Du påstår att du jobbar som sjuksköterska och frågar lekmän på ett forum om vad det kan vara..
    Fick du inte lära dig i din utbildning. till sjuksköterska, att man kontaktar en läkare för att få riktiga svar och eventuellt en diagnos?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Ont i muskler så man knappt kan stå med feber