Många diffusa symtom
Hej,
Har under ca 12-15 mån tid haft lite diffusa symtom, känner inte alltid igen mig, kommer och går. Ska försöka komma ihåg alla, och det är verkligen inte dagligen alla känns.
Symyom:
Känsla av ett högre tryck i huvudet (är det normalt? Gör inte ont, men typ spänd känsla)
Ibland lite stel, och kan rycka i diverse små muskler, oftast där jag kan va stel, kan vara i låret, örat, armen osv
Lockkänsla i örat
Trött ibland
Ibland när jag ligger ner kan det som knastra eller ge ett snaskande ljud typ från nacke/huvud
Lite trång i bihålor ibland
Är det något som sticker ut? Eller ganska vanliga symtom, varit stressad, men känner mig mindre stressad nu. Hela mitt liv fram till 30 kände jag aldrig så här (i princip aldrig) sedan kom det bara, hade mycket som hände så jag vet inte om det trigga något.
Som sagt det är inte konstant och allt på en gång, men det är lite diffust och något där som irriterar emellanåt.
Ibland har jag en känsla av att massera lite vid hårbotten, tinningar och stretcha nacken. Ibland får jag känsla av att halsmusklerna är stel och klumpkänsla.
Någon som känner igen sig? Är det något som sticker ut. Vissa dagar är det lite irriterande. Har glasögon och okej syn, haft dålig sen 18 år, är lite dålig på använda glasögon.