• Anonym (Lizzet)

Börja investera

Hej!!! 

Min dottern som är 15 år gammal vill börja investera i aktier eller fonder. Hon drömmer om att vara ekonomiskt oberoende i framtiden. Jag kan tyvärr inte mycket om investeringar och därför behöver lite tips och råd.  Var ska hon börja med? 

• Svar på tråden Börja investera
  • Anonym (Kr)
    Anonym (Lizzet) skrev 2024-07-04 13:06:04 följande:
    Börja investera

Hej!!! 

Min dottern som är 15 år gammal vill börja investera i aktier eller fonder. Hon drömmer om att vara ekonomiskt oberoende i framtiden. Jag kan tyvärr inte mycket om investeringar och därför behöver lite tips och råd.  Var ska hon börja med? 

Kolla på siter som aktiesprararna, banker odyl. I nästa steg söka mer brett på tips och råd.
  • Anonym (Kr)

Aktie- och fondhandboken : lär dig spara i aktier och fonder för en bättre privatekonomi av Björn Wilke

• Anonym (M)

Rika tillsammans. Mkt bättre än FL. 

• Pixxel

Rikatillsammans är bra.

Sedan rekommenderar ju den världskände Warren Buffet indexfonder för vanligt folk. Det håller jag med om.

• Studentpappa

Öppna ett iskkonto åt henne och låt henne börja spara för att lära sig. Månadspara i indexfonder och kanske något köp i högutdelande aktier är en bra start. 

Barnen har varsina iskkonton och jag har gjort dom medvetna om det sen dom var småa. Förhoppningsvis vill dom börja och vara med och lära sig på högstadiet.

Ride it like you stole it
Svar på tråden Börja investera