• Blåbär03

    Någon som nyligen börjat med antidepressiva läkemedel?

    Jag själv har  börjat äta sertralin 25mg och ska egentligen höja till 50 nu men jag vågar inte för att jag mår så dåligt.
    jag skulle vela veta hur Andra hade/har det i början.

    jag har  Hälso ångest sen 3 år tillbaka efter min förlossning och allt jag känner just nu hjälper inte direkt min Hälso ångest.

    jag hade varit jätte tacksam om här finns någon som skulle vela dela med sig av sin resa och snälla tänk på vad ni skriver jag tar åt mig allt som har med hälsan att göra. 


     

  • Svar på tråden Någon som nyligen börjat med antidepressiva läkemedel?
  • Fjäril kär

    Det är fullständigt normalt att må skrutt när du precis börjat äta Sertralin och även vid ökning av dos. Men det försvinner efter en eller två veckor. Jag har ätit Sertralin i flera år och jag ligger på 200 mg och varje gång  jag ökat min dos mår jag riktigt skit med illamående och allmänt blä. 

    Ta din dos som du är ordinerad. Du kommer snart må bättre. 

  • Blåbär03

    Tack för svar!

    jag har ätit 25 mg i en vecka nu och pratade med läkare i dag som sa att jag skulle ta 25 en vecka till bara för att jag har så mycket panik känslor i mig.
    men egentligen vill jag bara ta 50 nu för att må bättre snabbare.. men jag är så rädd för att må ännu sämre än vad jag redan gör. jag känner mig även yr och illa mående och lite skakig men allt kan också vara p ga att jag spänner min kropp så fruktansvärt mycket. Jag har ingen ork.. kan knappt ut o gå blir så yr.

    men du tyckte det var värt allt?

  • Blåbär03
    Fjäril kär skrev 2024-07-03 13:49:39 följande:

    Det är fullständigt normalt att må skrutt när du precis börjat äta Sertralin och även vid ökning av dos. Men det försvinner efter en eller två veckor. Jag har ätit Sertralin i flera år och jag ligger på 200 mg och varje gång  jag ökat min dos mår jag riktigt skit med illamående och allmänt blä. 

    Ta din dos som du är ordinerad. Du kommer snart må bättre. 


     


    kände du också panik känslor i kroppen ? man vet inte riktigt vart man ska ta vägen man vill bara öppna upp kroppen och krypa ut?

    jag är rädd att just den känslan ska förstärkas.. 

    i vilken dos började du känna bättring?

Svar på tråden Någon som nyligen börjat med antidepressiva läkemedel?