• Anonym (Ledsen)

    Hur hantera barnen vid separation? Inga gemensamma barn. Vi kommer aldrig mer träffas.

    Jag och min särbo har gjort slut. jag är förkrossad men får acceptera. Vi bor i olika städer och har barn på olika håll. Vi har varit ihop i två år och barnen har träffats mycket. Barnen kommer aldrig mer träffas, och jag kommer aldrig mer träffa hans barn och vice versa. Barnen älskar mig, och de går väldigt bra ihop. 


    hur hanterar man detta på bästa sätt? det känns som att någon dött.. men lever. hur pratar man med barnen? 

  • Svar på tråden Hur hantera barnen vid separation? Inga gemensamma barn. Vi kommer aldrig mer träffas.
  • Anonym (Svår situation)

    Det är en svår situation. Jag tycker du ska prata med barnen. Vill de träffas fortsättningsvis kan du kanske ordna det. I slutändan brukar ändå barndomskompisar rinna ut i sanden. Min mamma hade flera partners när jag växte upp. Jag har ingen kontakt med dessa plastsyskon (som det kallades då). Däremot är min halvsyskon som mina helsyskon, det finns ingen skillnad där. Stäm av med barnen hur de känner. Behöver de ett avslut så träffas ett par gånger om det är möjligt. Är de tonåringar kan de om de vill hålla kontakten ändå.

  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Svår situation) skrev 2024-07-03 01:16:32 följande:

    Det är en svår situation. Jag tycker du ska prata med barnen. Vill de träffas fortsättningsvis kan du kanske ordna det. I slutändan brukar ändå barndomskompisar rinna ut i sanden. Min mamma hade flera partners när jag växte upp. Jag har ingen kontakt med dessa plastsyskon (som det kallades då). Däremot är min halvsyskon som mina helsyskon, det finns ingen skillnad där. Stäm av med barnen hur de känner. Behöver de ett avslut så träffas ett par gånger om det är möjligt. Är de tonåringar kan de om de vill hålla kontakten ändå.


     Tack för ditt svar! De är 5,9 och 10 år.. de stora har varandra på roblox och telefonnummer. Om jag ska vara ärlig tror jag inte att mitt ex vill att barnen ska träffas.. 
  • Anonym (Hmm)

    Om barnen vill ha kontakt så låt dem, men arrangera inga gemensamma träffar där du och exet båda är med.

  • Lynx123

    Barnen kan ju fortsätta chatta online och sådant, men du och exet behöver inte ha något att göra med det.

Svar på tråden Hur hantera barnen vid separation? Inga gemensamma barn. Vi kommer aldrig mer träffas.