• Anonym (Bf2025)

    Ultraljud 7+4

    Så himla glad, gjorde ett ultraljud idag som visade att allt var bra med bebisen i magen!! Förra graviditeten så fick jag missed abortion i vecka 7+4 så verkligen på dagen? Vet ni om risken minskar när man ser hjärtat i denna vecka? Fattar ju såklart att allt kan hända oavsett men kan jag slappna av lite nu?  Jag har bf 12 februari. 
  • Svar på tråden Ultraljud 7+4
  • Anonym (Fx)

    Grattis! 


    Vet inte exakt vad risken är efter att man sett hjärtslag den veckan men jag använde denna tabellen som lugnande att se dag för dag att risken minskade. Hade också ett ma första graviditeten och har vart väldigt orolig denna graviditeten. 


    https://datayze.com/miscarriage-chart


    Lycka till ❤️

  • Anonym (Bf2025)

    Åhh tack! Den ska jag verkligen kolla på 😍😍


    Anonym (Fx) skrev 2024-07-01 18:09:23 följande:

    Grattis! 


    Vet inte exakt vad risken är efter att man sett hjärtslag den veckan men jag använde denna tabellen som lugnande att se dag för dag att risken minskade. Hade också ett ma första graviditeten och har vart väldigt orolig denna graviditeten. 


    https://datayze.com/miscarriage-chart


    Lycka till ❤️


  • Anonym (S)

    Tänker att riksen redan är mindre nu när ni sett ett hjärta slå. Hoppas det går vägen för er. 

    Vad jag har hört så är det inte exakt vid 12 veckor som gränser går för ökat risk gör missfall. Utan den mest känsliga tiden för fostret är när hjärtat utvecklas. S har man sett/hört hjärtat slå så har redan risken minskat mycket. Nu är jag ingen läkare men det är vad jag har hört 

  • Anonym (Bf2025)

    Så jag tänker också, vi får hoppas på det!! Hon såg verkligen bebis och hjärtat direkt, tog liksom 1 min innan hon sa att allt va bra 😍


    Anonym (S) skrev 2024-07-01 23:15:54 följande:

    Tänker att riksen redan är mindre nu när ni sett ett hjärta slå. Hoppas det går vägen för er. 

    Vad jag har hört så är det inte exakt vid 12 veckor som gränser går för ökat risk gör missfall. Utan den mest känsliga tiden för fostret är när hjärtat utvecklas. S har man sett/hört hjärtat slå så har redan risken minskat mycket. Nu är jag ingen läkare men det är vad jag har hört 


  • Anonym (S)
    Anonym (Bf2025) skrev 2024-07-02 03:40:15 följande:

    Så jag tänker också, vi får hoppas på det!! Hon såg verkligen bebis och hjärtat direkt, tog liksom 1 min innan hon sa att allt va bra 😍


    Vad bra 🥰 Får ni KUB i er region? I så fall får ni ju snart se bebis igen på ultraljud. 
  • Anonym (Bf2025)

    Ja det får vi 🥰 kub 6 augusti 😍 då får vi se bebis igen!! 


    Anonym (S) skrev 2024-07-02 16:30:29 följande:
    Vad bra 🥰 Får ni KUB i er region? I så fall får ni ju snart se bebis igen på ultraljud. 
  • Anonym (8)
    Anonym (Bf2025) skrev 2024-07-01 18:00:51 följande:
    Ultraljud 7+4 Så himla glad, gjorde ett ultraljud idag som visade att allt var bra med bebisen i magen!! Förra graviditeten så fick jag missed abortion i vecka 7+4 så verkligen på dagen? Vet ni om risken minskar när man ser hjärtat i denna vecka? Fattar ju såklart att allt kan hända oavsett men kan jag slappna av lite nu?  Jag har bf 12 februari. 
    Jag är också i 7+4 och sett hjärtat slå. Jag fick ett ma i vecka 8+2(har för mig, kan minnas fel på ett par dagar) och då hade jag sett hjärtat slå. Jag hoppas precis som du att chansen att det går bra ökar med hjärtslag men jag vet inte :/. Jag fick höra av bm några dagar innan ma:t att risken var jätteliten men ändå så gick det som det gick. Håller tummarna för oss båda!
Svar på tråden Ultraljud 7+4