• Anonym (Precis upptäckt det här!)

    Nu som kan bdsm se hit!

    Ni som kan bdsm. Kan ni nämna nybörjarsaker? :) alltså inte saker som är för inbitna bdsmare eller folk som utövar det hardcore. 

    Dvs vad är nybörjar saker?

  • Svar på tråden Nu som kan bdsm se hit!
  • Anonym (berra)

    Ta de försiktigt och känn efter  ingen stress

  • Anonym (F)

    Du menar konkreta saker, eller hur?

    Ögonbindel, smisk på stjärten, smeknamn som visar de olika rollerna, stoppord är viktigt att komma överens om så man vet när någon inte är i rollen längre.

  • Anonym (F)

    Istället för att binda kan partnern hålla fast ens handleder.

  • Anonym (Man 53 år make)

    Instämmer med tidigare inlägg. 

    Låt det ta tid och få växa fram. Rusa inte in i det - även om det är lätt hänt när man blir entusiastisk...!

    Enkla billiga lösningar på prylar har ni hemma:
    Som nämndes håll bara fast bestämt runt handleder eller fotleder är väl ett första steg. 

    Vill man binda väldigt soft och helt ofarligt - använd nylonstrumpor och bind med. Bind bast handleder i sängstolpar etc. 

    Ögonbindel med en vanlig buff/ handduk etc.

    Kittla med en fågelfjäder från en dunkudde.

    Rispa på partners hud med hakan när du har någon dags skäggstubb, när det är som vassast (om du är man då förstås).

    En vanlig liten träslev som används annars i köket som försiktigt försiktigt får glida runt överallt på kroppen och som helt oväntat sen snärtar till...

    Vill ni sen börja handla saker att leka med så är min erfarenhet att det är bättre köpa bra kvalitet och välja med omsorg än de enklaste. Till exempel bojor i riktigt läder i stället för stelt plastigt konstläder. Rejäla karbinhakar som verkligen håller etc ( finns billigt på till exempel Bilte*a eller liknande. 

    Vill ni börja med mer sen så fråga gärna erfarna om råd.
    Darkside - där finns all samlad kunskap ni nånsin kan behöva.

    Notera också. Det kan ta nya vändningar när ni börjar experimentera. I vår relation var mjukt smisk och att bli bunden båda lika viktigt i början. Efter en tid tonades det ner det där med smisk enligt den undergivna partens önskan och idag är fokus på att bli bunden på olika sätt mycket mer viktigt.

    Säkerhet är jätteviktigt förstås! Kommunikation extremt viktigt. Ha utrustning att kunna ta lös fixeringar snabbt om det behövs. 

    Ha roligt och lycka till! 

  • Anonym (Samma?)

    Är det en ny partner som öppnat upp detta för dig? 

  • Anonym (Fråga)

    Kan man veta om.en man tycker om att vara dominant eller undergiven bara på dejtingsradiet? Eller brukar olika personer växla mellan dominans och undergivenhet? Vad är era erfarenheter?

    Jag är själv kvinna och gillar att bli dominerad av en fin man i sängen..Men jag börjar nästa tro att min sambo söker efter samma. När jag rider honom så vill han att jag tar tag i hans händer. Tycker även att han är lite lat i sängen. Han har inga ereikationsproblem men jag får inte riktigt ut det jag längtar efter. Vi kanske är för lika. , Personligen kanske jag inte framstår som helt undergiven, men är ganska mycket det måste jag erkänna.

    Så, kan ni tidigt uppfatta om.en person är mer dominant än undergiven och vice versa? Eller ni ställer frågor om.det tidigt?

  • Anonym (Lelle)

    Jag brukar smiska min Pierre med riset

Svar på tråden Nu som kan bdsm se hit!