• Fiffi11

    Se hit om du är livrädd för äggplock!

    Jag var fasiken livrädd och människa som man är så läser man ALLT det skrivs. Det är en subjektiv upplevelse visst, men de som hörs mest är de som har gått igenom helvetet med regnande spikar. Så behöver det inte alls vara.


    Om du inte orkar läsa hela texten så kan du läsa detta : DU FIXAR DET! Ingen vill att du ska ha ont eller må dåligt, och i alla fall på Sophiahemmet gör dem upp till 9 äggplock om dagen. Det är över 2000 på ett år. De har koll.


     


    Jag var som sagt nervös när jag kom och var helt öppen med att jag ville ha ALLT de kan ge mig. Fick ½ stesolid och brusalvedon innan vi skulle börja.


    Första bedövningssprutan som de sätter var inte skön men inte värre än att jag ryckte till vid första och sa ?AJ?. Och sedan kände jag inte när hon satte de andra 3. När hon bad mig ta ett djupt andetag för att börja plocka så spände jag mig och väntade på smärtan. Men den kom inte.


    Jag hade många ägg, hon plockade 21 stycken och under den tiden fyllde de på morfin en gång. Med det sagt, för mig var smärtan som ett 2 sekunders ?aj? när man slår i tån och inte den vitglödgade fasan jag läst om. Under tiden pratade vi på om semester och bröllop och recept.


    Sedan var det klart.


    Efteråt var jag väldigt svullen. Hade gått upp 1,5 kg under sprutperioden och 1 kg efter äggplocket. Magen spände och jag hade svårt att äta första dagen samt att det gjorde ont att kissa. Hade en värmedyna och vilade och dag 2 mådde jag bra igen.


     


    Det kommer att gå bra. Du fixar det här! <3

Svar på tråden Se hit om du är livrädd för äggplock!