• Anonym (Erik)

Vad röstar ni på?

som rubriken lyder, vill ni dela med er av vad ni röstar på och varför? Kul att höra folks åsikter:) kom ihåg att alla åsikter respekteras även om man tycker annorlunda, debatt är okej och inte ett direkt personligt påhopp!

• Svar på tråden Vad röstar ni på?
  • Anonym (Importhustru)

Jag fejkröstar på SD. Anledningen till det är att jag gillar att vara edgy och reta PK-människor på social media.

Egentligen röstar jag S

• Dr Nail

Jag har röstat ofejkt på SD några gånger men har ändrat mig lite och röstar på Vänsterpartiet därför att märker att jag blir mer marxistisk med åldern.

• Cartjan1

Jag röstar S då det är dem som parti ligger mig närmast ideologiskt men även i sakfrågor. Betyder inte att jag håller med om allt eller att jag inte kan se att utfallet av vissa val/aktioner inte har fallit väl. Vissa av dessa saker beror på S själva som parti och det måste man kunna stå för och ha insikt i medan vissa andra saker har varit många ytterfaktorer som påverkat de negativa konsekvenserna. Men överlag så känner jag tilltro till partiet och oavsett så är mina egna politiska övertygelser och moraliska värdegrunder starkt socialdemokratiska så känns inte som att jag har något annat alternativ heller. 

• Anonym (Q)

SD pga att rösta på AFS känns bortkastat. Funderar dock på att rösta på V nästa gång. Detta landet är om man ska titta på realistiska lösningar som kan ske bortom all räddning när det kommer till invandring och relaterade problem så jag skiter i det nu. Vill ha mer bidrag istället så jag inte behöver jobba och till stor del kan hålla mig undan från samhället och slippa se förfallet (och slippa riskera att bli skjuten i skallen av en skitunge).

• Aniiee

Piratpartiet.

It is the season of the spirit, the message, if we hear it, is "make it last all year"
  • Mentat

Att vandra mellan (sd) och (v) låter litet otippat, det är kanske läge att läsa partiprogram?

• Anonym (Importhustru)
    Mentat skrev 2024-07-05 20:48:46 följande:

Att vandra mellan (sd) och (v) låter litet otippat, det är kanske läge att läsa partiprogram?

Njaeeee, SD och V har ofta väljare i låglöneyrken och i samma bostadsområden. Även om de är radikalt olika tilltalar de liknande demografi (Kommer du ihåg när Annie Lööf ville utesluta extremistpartierna SD+V? Det var ett tydligt exempel på arbetarklassförakt) 
Svar på tråden Vad röstar ni på?