• Anonym (Dea)

    Misslyckat familjeliv

    Har två små barn med en man som aldrig någon av gångerna blev glad för dessa besked trots att vi planerade för barn. När han fick veta om det andra barnet så sa han att han skulle lämna mig och våran 2 åring om jag inte gjorde abort. Detta var startskottet på allt.
    Ett halvår senare fick jag veta att han har ett spelmissbruk och spelat bort över en halv miljon genom lån. Jag fick se detta av en slump via hans telefon.
    Jag fick även se historik där han sökt på hur man lämnar en gravid sambo med ett litet barn osv osv. 
    Samma kväll som jag skulle föda vårt andra barn fick jag se att han åter hade spelat upp 8000 kr samma dag.
    Han ska nu inleda en utmätning då han fick sin skuldsanering nekad och lämnat allt till att förfalla. 
    Inte en enda gång har han visat äkta ånger. Varje gång jag har tagit upp min sorg att hela vår framtid är rangserad så blir han arg och säger att han ska lämna mig. Han säger också att jag förtjänar detta.
    Han Har ljugit och spelat bakom min rygg i över 5 år. Vi har gått och planerat våran framtid med hus och resor och allt vi önskar. Hela tiden har detta varit ett spel och lögn från hans skull. Samma dag som jag fick reda på alla skulder så hånade han mig dagen efter när jag satt och grät genom härmande grimaser och att han skulle lämna mig. Då var jag gravid i 6 månaden.
     Jag har försökt att rädda detta genom att vara förlåtande, bett om ursäkt och gråtit varje bråk trots att det inte varit mitt fel. Jag grät varje dag under min andra graviditet. Inte en enda gång tröstade han mig utan satte sig vid datorn varenda kväll och spelade CS. Han spelar CS varje kväll med hörlurar på så att vi har inte umgåtts kvällstid på över 4 år.
    Vi ska nu separera efter ett nytt bråk och där han säger att han aldrig tyckt synd om mig efter allt och att jag förtjänar det som hänt. 

    Finns det någon som varit med om något liknande?

  • Svar på tråden Misslyckat familjeliv
  • Anonym (?)

    För mig låter det som han har en personlighetsstörning där han inte är kapabel att känna empati. Annars får jag inte ihop det här. 

    Jag har inte levt med en som missbrukat spel, men sprit (rehab kom sedan in i bilden) och inte fan var han så här. Någonsin. Inte i närheten. Han var i förnekelse. Minimerade sitt missbruk. Försökte ha rena perioder. Försökte bli fri. Återgick sedan, fick återfall.

    Det jag kände var att det var spriten före kärleken till mig (ändå var jag mycket älskad av honom, det vet jag), sin familj, sin framtid . Allt. Mitt ex kunde ses som en farlig kille med humör. Han skulle aldrig håna mig. Han ville vi skulle få barn, han drömde om det, skulle aldrig ha bett mig ta abort. Hotade aldrig lämna mig. Han och jag kunde ryka ihop. Kallade mig aldrig några fula namn. 

    Hade jag varit dig hade jag gått med i någon grupp för andra anhöriga till missbrukare. Jag tror tyvärr hans beteende mot dig blivit det normala under täckmanteln att han är missbrukare. Det här låter inte normalt i mina öron. Han låter omänsklig. 

     

  • Anonym (?)

    Jag vet om att jag ses nog som lyckligt lottad jämfört med andra partners eller f.d partners (förutom hur och varför det tog slut mellan oss) till missbrukare, men det du varit med om låter inte normalt för mig. Jag har hört andra. 

    Du måste få stöd för att bearbeta allt och hur du bäst ska kunna gå vidare från det här. 

    Du har blivit psykisk och ekonomisk misshandlad. 

Svar på tråden Misslyckat familjeliv