Ordnade en födelsedagsfest åt min kompis - Kompis upplevde att jag ordnande festen åt mig själv
Ordnande fest åt min kompis. Skapade ett tips promenad och spelade upp musik för honom, för jag är musikintresserad + folkdans.
Kompis upplevde senare av festen att jag pratade och ''styrde'' hela festen och jag blev i centrum.
Åt min kompis köpte jag strumpor och en annan köpte gummisnodd + allkrok. Vi beställde pizza.
Min kompis ville ha hjälp med att skapa Facebookevent, så han kunde bjuda in sina vänner, men jag gjorde inte detta och bad honom göra det. Han är inte tekniskt av sig och fyllde 30 år.
Festen gjordes utomhus.
Är jag självisk?
Jag kan erkänna att jag ville spela musik och talade aldrig om detta för honom om jag fick göra det eller inte. Och jag pratade och styrde och bestämde vad vi skulle göra, för att det är kul att vara organisatör och styra.
Men det var ju ändå hans födelsedagsfest. Har han rätt att bli sur?
Vi var inte många på festen, eftersom jag kom på idén att fira honom två dagar innan hans födelsedag och berättade för honom. Så vi ordnade inte upp så mycket. Sen blev festen slut.
P.g.a hans bakgrund, så har han inte firat sin födelsedag så mycket in sina dar. Det här var hans andra gång. Men han tyckte att festen bara handlande om mig.
Är jag självisk?