• Anonym (Klurar?)

Mensvärk v34?

Jag har I ca 5 dagar haft nästintill konstant ?mensvärk?, sitter både i nedre delen av magen och svanken. På nätterna vaknar jag av kraftigare värkar och en stenhård mage, ca 3-4 gånger per natt. 

På dagarna är magen konstant spänd, vilket ger med sig vid vila- dock släpper inte ?mensvärken?. Verken varm dusch eller Alvedon hjälper. Bör jag ringa till förlossningen? Fler med samma symtom?

• Svar på tråden Mensvärk v34?
  • Lisa med kniven

Ring förlossningen eller prata med din barnmorska.

Jag är i vecka 37 och har också haft mensvärk i flera veckor, dock inte konstant. Ringde förlossningen och fick komma på kontroll, men de kunde inte se något avvikande. Förmodligen är det livmodern som växer nu när bebisen lägger på sig massa vikt. Kanske är samma för dig, mmenjag skulle ta det säkra före det osäkra och prata med förlossningen eller bm.

• Jovian

Jag hade liknande känsla. Fick från ingenstans molande mensvärk i både svank och nedre del av magen. Kom i ökande vågor och ökade i intensitet tills jag tillslut fick en ganska rejäl sammandragning, då ringde jag förlossningen. Fick komma in och det visade sig vara en urinvägsinfektion. Var då i v. 24. Det kan absolut vara helt vanlig växtvärk, men jag skulle rekommendera att kolla med förlossningen eller BM så att ni inte missar något. 

Svar på tråden Mensvärk v34?