• Anonym (girl94)

Nidblödning? Brun slemmig flytning

Jag och min partner hade skyddat sex för några veckor sedan och efter samlag upptäckte vi att kondomen spruckit. 

Fick för någon dag sedan en brun slemmig flytning(?) och undrar om någon haft liknande, ifall det kan röra sig om nidblödning eller om det är något annat?

Har molvärk i magen och ömma bröst men det har jag inför varje mens. Svårt att veta vad som är vad. Beräknad mens är om ca 5-6 dagar. 

Bifogar en mindre härlig bild. 

• Svar på tråden Nidblödning? Brun slemmig flytning
  • Anonym (Oops)

Jag är gravid i vecka 6 och så såg min nidblödning ut ganska exakt, den återkom i några dagar och varierade mellan ljus brun och ljus röd.

Blir du glad om du är gravid eller hur känns det? 

• Anonym (girl94)
    Anonym (Oops) skrev 2024-06-30 09:49:00 följande:
    Nidblödning? Brun slemmig flytning

Jag är gravid i vecka 6 och så såg min nidblödning ut ganska exakt, den återkom i några dagar och varierade mellan ljus brun och ljus röd.

Blir du glad om du är gravid eller hur känns det? 

Åh spännande! Har bara haft en sådan, inget mer efter det? vi hade planerat att försöka till hösten/vintern men skulle det ske tidigare gör det inget. 

Har inte vågat spekulera med sambon än då jag inte vill jaga upp honom i onödan ifall det inte är något

• Anonym (Anna)

Det stämmer ju inte så bra tidsmässigt, om du hade sex för ?några veckor sedan? och dels inte ska ha mens förrän om en vecka och dels inte fått blödningen förrän nu (en nidblödning brukar inträffa ca en vecka efter befruktningen). Men du kanske hade tidigare ägglossning denna cykel, eller blev gravid vid ett senare tillfälle trots att kondomen inte sprack då. 

Om det gått minst 3 veckor sedan senaste samlaget så kan du ta ett test och lita på svaret om det är negativt. Om det gått minst 3 veckor sedan tillfället då kondomen gick sönder så går det åtminstone att få svar på om just det tillfället gav upphov till en graviditet. 

Det kan vara bra att känna till att 10% av dem som använder kondom blir gravida under det första året vid ?typisk användning?. Vill man inte ha barn så är det bra att kombinera kondom med en ytterligare preventivmetod, särskilt om man är ung. 

• Anonym (Anna)
    Anonym (girl94) skrev 2024-06-30 09:55:38 följande:

vi hade planerat att försöka till hösten/vintern men skulle det ske tidigare gör det inget. 

Såg inte detta innan jag skrev. då är det förstås inga problem att köra med enbart kondom
  • Anonym (girl94)
    Anonym (Anna) skrev 2024-06-30 10:04:37 följande:

Det stämmer ju inte så bra tidsmässigt, om du hade sex för ?några veckor sedan? och dels inte ska ha mens förrän om en vecka och dels inte fått blödningen förrän nu (en nidblödning brukar inträffa ca en vecka efter befruktningen). Men du kanske hade tidigare ägglossning denna cykel, eller blev gravid vid ett senare tillfälle trots att kondomen inte sprack då. 

Om det gått minst 3 veckor sedan senaste samlaget så kan du ta ett test och lita på svaret om det är negativt. Om det gått minst 3 veckor sedan tillfället då kondomen gick sönder så går det åtminstone att få svar på om just det tillfället gav upphov till en graviditet. 

Det kan vara bra att känna till att 10% av dem som använder kondom blir gravida under det första året vid ?typisk användning?. Vill man inte ha barn så är det bra att kombinera kondom med en ytterligare preventivmetod, särskilt om man är ung. 

Hej
    vi är i 30 års-åldern. Minns inte exakt datum vi hade samlag men ca 2 -2,5 vecka sedan. Vet att det var innan ÄL men vet också att spermier kan överleva några dagar. 

tack för info!

• Anonym (girl94)

puff 

• Anonym (J)
    Anonym (girl94) skrev 2024-06-30 10:13:05 följande:

Hej
    vi är i 30 års-åldern. Minns inte exakt datum vi hade samlag men ca 2 -2,5 vecka sedan. Vet att det var innan ÄL men vet också att spermier kan överleva några dagar. 

tack för info!

Men du kan ju ta ett graviditetstest, är inte det lättast? Var det över 2 veckor sen så kommer det ju visa om du är gravid eller inte , iallafall om du blev det just den gången. 
  • Anonym (girl94)
    Anonym (J) skrev 2024-06-30 11:48:19 följande:
    Men du kan ju ta ett graviditetstest, är inte det lättast? Var det över 2 veckor sen så kommer det ju visa om du är gravid eller inte , iallafall om du blev det just den gången. 
    Absolut, var mest nyfiken om någon haft likande
  • Anonym (girl94)

Ingen??

• Anonym (girl94)

Puffffff

• Anonym (nej)

äl sker va 14 dagar innan mens, så skulle du haft äl vid detta samlag skulle mensen redan varit sen. 
    Nid blödning betyder en eventuel liten blödning när ägget fäster, sker väl ca en vecka efter äl, inte 2 veckor senare när mensen borde komma. 
    Ta ett test för att utesluta grav, och läs på lite om ämnet om ni snart skall börja försöka :) 

Svar på tråden Nidblödning? Brun slemmig flytning