• NyfikenKille17

    Stomipåse och tampong

    Hejhej!

    jag har en killkompis som dejtar en tjej med stomipåse.

    Dom har träffats lite fram och tillbak ett tag och kanske börjar bli dags för dom att bilda familj.

    Men nu börjar vi fundera på hur det fungerar med stomipåse och mens. kan man ha tampong om man har stomipåse eller hur funkar det? Är det binda som gäller?

  • Svar på tråden Stomipåse och tampong
  • Anonym (m)

    Öh. Nu börjar NI fundera?


    Jag kan förstå hur funderingen uppstår även utan en historia till men ska man skaffa barn med någon kan man fråga vilket mensskydd som används. Det kan inte heller missas...

  • Anonym (A)

    Stomipåsen har inget med vaginan att göra.

  • Anonym (A)

    Stomipåsen har inget med vaginan att göra.

  • Anonym (A)

    Ju mer jag tänker, desto märkligare blir frågan.

    De börjar tänka på att bilda familj? Menar du skaffa barn eller ha sex? Vad har tampong med något av detta att göra? 

  • Anonym (lena)

    Stomipåse används nr man t.ex. har tagit bort en del av tarmen. Avföringen då kommer i stomipåsen. Stomipåse har ingenting med mensen att göra. Man kan använda vilken mensskydd som helst. 

  • Anonym (Y)

    Tror du behöver läsa på lite fysiologi

  • Anonym (Jag)

    Va? Den sitter ju på magen. Varför skulle man inte kunna använda tampong när man har en sån? Han borde väl veta var den sitter om dom är tillsammans? 

  • NyfikenKille17

    Tacksam för era svar. Men vi har inte riktigt förstått det hela. Han har rätt dålig spermiekvalitet.

    en annan sak vi funderat på är om påsen ramlar av om man är gravid? Hon är inte det än men tänkte om hon skulle bli

  • NyfikenKille17
    Anonym (Y) skrev 2024-06-29 20:05:56 följande:

    Tror du behöver läsa på lite fysiologi


    Menar du stjärnor och sånt?
  • Anonym (Öööhh)
    NyfikenKille17 skrev 2024-06-29 22:03:13 följande:
    Menar du stjärnor och sånt?
    Vad har fysiologi med med stjärnor att göra?
  • Anonym (Jag)
    NyfikenKille17 skrev 2024-06-29 22:00:33 följande:

    Tacksam för era svar. Men vi har inte riktigt förstått det hela. Han har rätt dålig spermiekvalitet.

    en annan sak vi funderat på är om påsen ramlar av om man är gravid? Hon är inte det än men tänkte om hon skulle bli


    Vad har det med tamponger att göra? Fattar verkligen ingenting. 


    Jag tror inte det är några problem att få barn om man har stomipåse. Hur man gör med påsen under en graviditet lär väl hennes läkare ha koll på men det är säkert inga problem. 

  • Anonym (m)
    NyfikenKille17 skrev 2024-06-29 22:00:33 följande:

    Tacksam för era svar. Men vi har inte riktigt förstått det hela. Han har rätt dålig spermiekvalitet.

    en annan sak vi funderat på är om påsen ramlar av om man är gravid? Hon är inte det än men tänkte om hon skulle bli


    Hur kunde den boten hitta en brud när du inte ens kan skriva till en?
  • Anonym (Ola)
    NyfikenKille17 skrev 2024-06-29 22:00:33 följande:

    Tacksam för era svar. Men vi har inte riktigt förstått det hela. Han har rätt dålig spermiekvalitet.

    en annan sak vi funderat på är om påsen ramlar av om man är gravid? Hon är inte det än men tänkte om hon skulle bli


    Ja har han dålig spermakvalitet kan det bli knepigt. Framförallt med tanke på att spermierna måste in i stomipåsen och sen liksom orka simma motströms genom den och in i tjejen.

    Det han kan göra är att kissa i en kopp, blanda det med bakpulver, det snabbar upp spermierna. Men han behöver nog hjälp av läkaren att få in spermierna i stomipåsen.

    Och nej den ramlar inte av, organen flyttar ju på sig när man är gravid, så stomipåsen flyttar med på utsidan, tror den brukar hamna på vänster sida av ryggen om jag inte minns fel.

    Lycka till?
  • Anonym (Tips)

    Youtubern Hannah Witton har gjort flera videor om att ha stomipåse. Bland annat denna om hur det funkade när hon var gravid. 

  • Anonym (Päron)
    Anonym (Ola) skrev 2024-06-29 23:02:49 följande:
    Ja har han dålig spermakvalitet kan det bli knepigt. Framförallt med tanke på att spermierna måste in i stomipåsen och sen liksom orka simma motströms genom den och in i tjejen.

    Det han kan göra är att kissa i en kopp, blanda det med bakpulver, det snabbar upp spermierna. Men han behöver nog hjälp av läkaren att få in spermierna i stomipåsen.

    Och nej den ramlar inte av, organen flyttar ju på sig när man är gravid, så stomipåsen flyttar med på utsidan, tror den brukar hamna på vänster sida av ryggen om jag inte minns fel.

    Lycka till?
    Nu förstår jag inte riktigt, eller är det jag som är korkad? Vad har spermierna att göra i stomipåsen?? Och sedan ska de ta sig igenom denna påse för att simma vidare??? Hur går det till??? Spermierna ska ju föras in genom vaginan.
  • Anonym (m)
    Anonym (Päron) skrev 2024-07-03 15:13:54 följande:
    Nu förstår jag inte riktigt, eller är det jag som är korkad? Vad har spermierna att göra i stomipåsen?? Och sedan ska de ta sig igenom denna påse för att simma vidare??? Hur går det till??? Spermierna ska ju föras in genom vaginan.
    Ett skämtsamt svar till en löjlig tråd.
Svar på tråden Stomipåse och tampong