• Hemligtjej321

Barnvagn

Hej! 

Vilken vagn rekommenderar ni? 

har specifikt kollat på Cybex Priam och Britax Smile 5z, någon som kan vägleda i barnvagnsdjungeln?

• Svar på tråden Barnvagn
  • Anonym (Lisa)

Vi har köpt en Emmaljunga Sento och är nöjda med den än så länge.

• ElaineBenes

Jag tyckte det var så svårt att veta vilket behov jag hade innan barnet föddes. 
    Uppfattade ingen direkt skillnad mellan de olika mer än utseendet, och det var så mycket info så kunde inte riktigt reda ut allt i huvudet. 
    Vi köpte en begagnad till att börja med tills vi under resans gång insåg vad vi uppskattade i vagnväg och köpte en ny efter lite mindre än ett år. 

Men den begagnade var en Britax go next som vi ändå var nöjda med liggdelen. Stor varukorg, skönt gung och liggdelen satt högt så du inte behöver böja dig så långt. 
    Föredrar även formen på handtaget då handleder får en naturlig vinkel. 
    Liggdelen mycket lägre, fördel dock att hela fälls ihop när den ska lastas i bilen. 

Den nya var Joolz hub. Uppskattade att den gick att vända mot oss, vilket de flesta sulkys inte kan. 
    Den är superlätt att köra och svänga med, och fälla ihop och tar liten plats. Enkel att ha med på tåg, bussar och restauranger. 
    Minus att jag inte tyckte den kändes så mysig och ombonad, tror dock inte att mitt barn kände så. Hade åkpåse på vintern och gosiga filtar med året om.

• Anonym (qwerty)

Bugaboo Fox är bästa valet någonsin

Svar på tråden Barnvagn