• Sucken

Munkpeppar/progesteron-mindre äl-symptom?

Hej! Jag har pcos och har en väldigt oregelbunden cykel. Den kan vara allt ifrån 45-90 dagar. Ibland hoppar den över ägglossningen också. Denna månad började jag käka munkpeppar och jag fick blodiga flytningar flera dagar i sträck någon vecka efter att jag började med tabletterna. Mina bröst gjorde ondare också. Jag brukar inte ha spottings och brukar inte känna av brösten. Framförallt inte innan ägglossning. För sex dagar sen började jag smörja en liten dos progesteronkräm i förhoppning om att trigga ägglossningen (har läst att man kan göra så) och efter det så slutade mina spottings och jag kände mig normal igen. Idag (cykeldag 27) steg min temperatur oroväckande mycket. Jag misstänker att jag haft ägglossning och helt missat den. I vanliga fall brukar jag känna av ägglossningen väldigt tydligt, men eventuellt inte denna gången. Har inte heller haft några fertila flytningar. Har näst intill varit torr. Så till min fråga: Ni som ätit munkpeppar, fick ni biverkningar av den och försvann era ägglossningssymptom? Vore ju typiskt i så fall. 😅

• Svar på tråden Munkpeppar/progesteron-mindre äl-symptom?
  • Anonym (Hjälp)

Får du ingen hjälp från vården med din pcos? Tönker att det är lite tryggare än att greja själv? 

• Sucken
    Anonym (Hjälp) skrev 2024-06-29 14:10:53 följande:

Får du ingen hjälp från vården med din pcos? Tönker att det är lite tryggare än att greja själv? 

Jo, det får jag säkert. Förra gången jag försökte bli gravid sökte jag hjälp, men det var en väntetid på 3 månader. Då tänkte jag att jag hinner testa på egen hand innan det. Smörjde med progesteron en cykel och blev gravid på det. Dock så hade jag tydliga äl-symptom då och hade inga andra konstiga besvär innan. 
  • Anonym (Lisa)

Sök hjälp hos din gynekolog. Jag har också PCOS och fick Provera utskrivet för att få en regelbunden cykel och det funkade hur bra som helst.

Svar på tråden Munkpeppar/progesteron-mindre äl-symptom?