• DarlingNumberOne

    NIPT och könsbestämning

    Jag och min man valde att göra NIPT med könsbestämning. Och undrar, det står att det ska vara 99% sannolikhet att könet stämmer men har någon varit med om att det har ändrats? 


    Jag är överlycklig att det är en flicka, och med låg risk på dom tre trisomierna. Och undrar bara om någon har varit med om att det har ändrats (könet alltså), jag menar 99% är ganska hög korrekthetsgrad ändå men bara nyfiken. Om det skulle bli en pojke är jag glad också, speciellt om han då skulle vara frisk också. Det är bara att jag har haft ett namn i 15år som jag har velat döpa en flicka till och nu känns det äntligen som att det är vår tur att få ett barn efter 3,5år IVF!

    Så någon här som varit med om att det ändrats så jag behöver lugna mig lite och inte spinna iväg allt för mycket ännu X)

  • Svar på tråden NIPT och könsbestämning
  • Anonym (Xy)

    Hej! 

    stort grattis till graviditeten och lågrisk på nipt 🥳


    tror att när resultatet är flicka finns det en liten chans att de läst av dina x kromosomer, medan om de hittar en y kromosom är det tämligen säkert att det är en pojk. 


     


     

  • DarlingNumberOne

    Okej, då kan jag hålla mig lite till på att det kan (lite chans men ändå) vara osäkert ännu. Min man vill inte heller veta könet ännu så vill inte råka försäga mig för att jag är för glad över könet Hjärta

  • Anonym (Xy)
    DarlingNumberOne skrev 2024-06-28 17:47:28 följande:

    Okej, då kan jag hålla mig lite till på att det kan (lite chans men ändå) vara osäkert ännu. Min man vill inte heller veta könet ännu så vill inte råka försäga mig för att jag är för glad över könet  // Hjärta


    Efter rul kan du nog vara tämligen säker på att det stämmer ☺️ 
Svar på tråden NIPT och könsbestämning