• Anonym (Rädd)

Neurologiska symptom - Hjälp

Hej. Skrivit mycket på nationella forums och letat som en tok, kanske värt att skriva här någon som känner igen sig.
    Jag är 24 år, jag har typ 1 diabetes.

Sedan 8 månader tillbaka har jag haft progressiv svaghet i båda underarmarna och benen och händerna.
    Jag har muskelryckningar absolut överallt (faskulationer) från topp till tå konstant.
    Jag har migrerade smärta i hela kroppen, främst armar och ben, men ibland bröst, mage och ansikte. Smärtan sitter i musklerna, värkande som tandvärk, ibland i lederna väldigt vass.
    Jag har nervsmärtor som brännande, konstiga elektriska känslor, mina ben och armar somnar väldigt lätt och sticker ofta. Även ansiktet och ryggen domnar bort ibland.
    Jag får ofta utslag, små röda prickar i händerna, fötterna och under ögonen.

Jag har gjort en EMG, MR på nacke och hhörna, och alla blodprov man kan tänka sig. Borrelia, vitaminer etc. 
    Nu har jag svårt att gå en promenad på några hundra meter och att hålla i en bok är omöjligt.

Dem har sagt att det är stressmen jag är ej stressad? Vill bara ha hjälp men vården säger att inget är fel...

Jag har också väldigt dåliga hormoner och rejäl gynokomasti i båda brösten.

• Svar på tråden Neurologiska symptom - Hjälp
  • Anonym (Vanilla)

Jag har haft problem med smärtproblematik hela livet, så jag förstår hur hopplöst allting kan kännas. Finns det någon smärtmottagning där du bor? I så fall kan du skriva en egenremiss.
    De gjorde ett test på mig via blodprov där de kunde få fram vilka smärtstillande som fungerar eller inte. Finns det någon privat neurolog där du bor?

Tar du några mediciner såsom lugnande eller sömntabletter?

Svar på tråden Neurologiska symptom - Hjälp