• Anonym3140

    Killproblem…

    Hej.
    jag har under snart 2 månader dejtat en kille, jag börjar undra på om det finns något där eller om vi bara är kompisar. Hur ska jag veta? när jag tänker på honom och hans närhet så tycker jag om det, men när jag väl är med han blir jag väldigt obekväm, vad kan det bero på? Gillar jag bara tanken av honom? Jag tycker inte heller han är så attraktiv och ibland finns det saker han gör som jag nästan stör mig på. men han är en oerhört snäll kille och det vet jag, det verkar inte direkt krylla om sånna nu för tiden. Jag vet inte hur jag ska göra, jag är rädd för att avsluta ifall det kanske skulle kunna bli något, men samtidigt känner jag att vi inte riktigt klickar på ett djupare plan. Han är kanske vad man skulle kunna kalla lite ?tråkig? för jag är en sån så jag vill hitta på saker med honom. Sen har han sagt lite saker som jag uppfattar negativt och jag hatar verkligen negativitet. 
    samtidigt kan han ibland få mig att skratta och jag vill inte heller såra honom.
    Jag känner också att det känns jobbigt att behöva känna någon ny, tänk om jag inte hittar någon bättre?
    Vad hade ni gjort?
    Om jag känner att vi inte riktigt klickar, borde inte han också känna det då?

  • Svar på tråden Killproblem…
  • Anonym (Gaia)

    Det faktum att du undrar betyder att han är fel för dig.

  • Anonym3140
    Anonym (Gaia) skrev 2024-06-28 00:09:27 följande:

    Det faktum att du undrar betyder att han är fel för dig.


    Det enda jag tänker är att jag kanske bara är rädd för att det blir mer seriöst?
  • Anonym (Gone)
    Anonym3140 skrev 2024-06-28 00:11:52 följande:
    Det enda jag tänker är att jag kanske bara är rädd för att det blir mer seriöst?
    Att du blir obekväm i hans närhet talar tillräckligt för att det inte är menat att vara mer seriöst.
    Hade det varit rätt så hade du vetat det. Visst att man kan övertänka och bli nervös inför stora känslor, men sättet du formulerar det på tyder på att det inte finns så starka känslor där.
    Du gillar tanken på honom och tycker han är snäll, men du är obekväm tillsammans med honom och tycker inte han är så attraktiv. Kanske finns det en vänskapsrelation, men sannolikt inget mer än så.

    Jag gjorde själv misstaget att stanna i ett förhållande med en kille jag egentligen inte var attraherad av bara för att han var snäll och rolig. Det var orättvist mot honom och det var dumt av mig. Idag är vi goda vänner och jag inser att vi borde ha gjort slut och bestämt oss för att vara vänner redan inom de första månaderna.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Gaia) skrev 2024-06-28 00:09:27 följande:

    Det faktum att du undrar betyder att han är fel för dig.


    Så behöver det inte alls vara. Ibland behöver man bara ge saker tid. Ett vanligt misstag är att man tror att det måste klicka ganska snabbt.
  • Anonym (Gaia)
    Anonym3140 skrev 2024-06-28 00:11:52 följande:
    Det enda jag tänker är att jag kanske bara är rädd för att det blir mer seriöst?
    Om du är "rädd" för det så är det ju solklart att ni INTE ska vara ihop. Hade du verkligen gillat honom så hade du kanske känt viss nervositet/osäkerhet, men ändå velat och hoppats att det skulle bli ni.

    Var ärlig med hur du känner så slipper du slösa både din och hans tid. 
  • Anonym (Gaia)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-06-28 02:32:10 följande:
    Så behöver det inte alls vara. Ibland behöver man bara ge saker tid. Ett vanligt misstag är att man tror att det måste klicka ganska snabbt.
    Nja det där klicket är jag inget fan av. Men så pass osäker som ts är brukar man sällan vara om man genuint vill vara ihop med någon. Då har man dessutom överseende med sånt som kanske skaver lite. Det har inte ts i detta fall. 
  • Anonym (Ja)

    Det känns som att du är på väg att "nöja dig" med en kille som du egentligen inte vill ha på riktigt. Lämna honom och sök något bättre.

Svar på tråden Killproblem…