• Anonym (Ska jag våga?)

Läser jag in för mycket?

Har en kille på jobbet som jag alltid har haft ett gott öga till. Sen ett halvår tillbaka är jag singel och har väl flörtat rätt öppet med honom under våra konversationer. 

Jag har haft svårt för att läsa in om det är något tillbaka från hans sida. Men han ler alltid när vi pratar och han har det sista halvåret gått från att knappt prata med mig till att prata mycket med mig. Dock har det alltid rört jobbet.

Nu är vi båda iväg på semester från jobbet sen tre veckor tillbaka. Då helt plötsligt får jag en vånförfrågan på instagram (vi har varandra på fb sedan länge). Han börjar dessutom gilla alla bilder jag lägger upp. Han har aldrig gillat någon bild innan.

Kan det här vara ett sätt för honom att visa att han är intresserad av något mer än att vara kollegor? Eller läser jag in för mycket?
    Vill så gärna träffa honom privat men vågar inte ta steget riktigt för det kan ju bli väldigt pinsamt också 😄

Vad tror du?

• Svar på tråden Läser jag in för mycket?
  • Anonym (.)

Det är positivt. 
    Hör av dig och fråga om han har lust att ta en semesterfika.

• Anonym (Bara en man)

Av din beskrivning att döma så verkar han ju tycka om dig med. Våga och fråga honom om ni ska hitta på något roligt tillsammans. Och så kan du kanske få reda på om han också är singel om du inte redan nu vet att han är det. Det man själv  förlorar på är att inte våga så utmana dig själv genom att ta steget och träffa honom privat.

• Anonym (Ska jag våga?)
    Anonym (Bara en man) skrev 2024-06-28 04:35:49 följande:

Av din beskrivning att döma så verkar han ju tycka om dig med. Våga och fråga honom om ni ska hitta på något roligt tillsammans. Och så kan du kanske få reda på om han också är singel om du inte redan nu vet att han är det. Det man själv  förlorar på är att inte våga så utmana dig själv genom att ta steget och träffa honom privat.

Han är singel sen 2 år tillbaka. 

Hade ju varit så mycket lättare om han frågade mig istället ;) Jag ska fundera på det. Kan ju bli väldigt pinsamt om han säger nej eftersom vi jobbar tillsammans. 

• Anonym (Ska jag våga?)
    Anonym (.) skrev 2024-06-28 02:48:07 följande:

Det är positivt. 
    Hör av dig och fråga om han har lust att ta en semesterfika.

Tack för svar. Ska försöka hitta modet :)
  • Anonym (Bara en man)

TS,

Okej det är bra att du vet att han också är singel.

Klart att det hade varit lättare för dig om han hade frågat dig men om han inte gör det och om du vill umgås med honom bara du och han så fråga om ni ska ta en fika eller hitta på något annat.

Det blir inte pinsamt om du frågar honom. Om du känner att det skulle bli pinsamt för att han kanske säger nej så är det mer för vad du känner än att situationen i sin helhet blir pinsam. För du ställde bara en enkel fråga som besvaras ja eller nej och inget mer med det.

Du har större chans att få ett ja än ett nej. Testa. :D

• Anonym (Ska jag våga?)
    Anonym (Bara en man) skrev 2024-06-29 18:55:12 följande:

TS,

Okej det är bra att du vet att han också är singel.

Klart att det hade varit lättare för dig om han hade frågat dig men om han inte gör det och om du vill umgås med honom bara du och han så fråga om ni ska ta en fika eller hitta på något annat.

Det blir inte pinsamt om du frågar honom. Om du känner att det skulle bli pinsamt för att han kanske säger nej så är det mer för vad du känner än att situationen i sin helhet blir pinsam. För du ställde bara en enkel fråga som besvaras ja eller nej och inget mer med det.

Du har större chans att få ett ja än ett nej. Testa. :D

Jag ställer frågan väldigt kausal och om jag märker att han inte nappar direkt så backar jag. 

Jag avvaktar några dagar och ser vad som händer. Just nu ligger han väldigt lågt med sociala medier så jag låter saken bero lite. Har ju ingen brådska att fråga. 

Tack för dina fina reflektioner 😊
  • Anonym (Bara en man)

Ja hur annars skulle du fråga honom? Skrattande Ja nappar han inte så är det inget mer med det men då vet du iaf.

Låter bra att du avvaktar några dagar, ingen mening med att ha för bråttom.

Är bara glad att kunna hjälpa dig för att leva i ovisshet kan ju kännas jobbigt.

Hoppas att det går bra och att han säger ja. 

• Anonym (Ska jag våga?)
    Anonym (Bara en man) skrev 2024-06-29 23:33:00 följande:

Ja hur annars skulle du fråga honom? Skrattande Ja nappar han inte så är det inget mer med det men då vet du iaf.

Låter bra att du avvaktar några dagar, ingen mening med att ha för bråttom.

Är bara glad att kunna hjälpa dig för att leva i ovisshet kan ju kännas jobbigt.

Hoppas att det går bra och att han säger ja. 

Han sa JA! Jag kan fortfarande inte riktigt tro det :D 
    Jag frågade om det fanns några trevliga ställen runt där han bor. Han nämnde några och sa att jag var välkommen på fika när jag ändå var i närheten. Jag frågade då om han inte ville hänga på min aktivitet och det ville han gärna. Så nu håller vi på att bestämma dag.

Känns orimligt att han skulle säga ja till att ses om han inte var intresserad. Nu får vi chansen att lära känna varandra på ett privat plan och så får vi se vart det tar vägen sen :)

Tack för att du gav mig modet att fråga :)

• Anonym (Bara en man)
    Vad roligt för dig, -Grattis! -Det kommer att gå jättebra! :)

"Känns orimligt att han skulle säga ja till att ses om han inte var intresserad"

Mitt svar: JA, det hade dessutom bara varit slöseri med hans och din tid att träffa dig om det nu var så att han egentligen inte ville träffas. Vilket det inte är nu eftersom att du fick ett ja ifrån honom.

Jag brukar tänka såhär:

Varje gång jag "vågar" utmana mig själv så gör jag en egen investering som jag också tar lärdom av då jag ser eller upplever vad det blir för resultat.
    Vinsten blir då att jag alltid får ett svar och jag behöver inte gå runt i ovisshet.

Får jag inte det svar jag är ute efter (som ett JA i ditt fall) hos de personer jag tillfrågar så ger jag inte upp utan fortsätter att ställa frågan till andra personer tills jag får det svar jag vill ha. Det finns ALLTID ett eller flera JA i mängden och därför så ska man inte ge upp att fråga om andra vill gå ut med en!

TS, DU gav dig själv modet att våga fråga honom om ni ska hitta på något tillsammans. Allt jag gjorde var att tala om för dig att det inte alls är läskigt att våga fråga honom om ni ska hitta på något bara du och han.

Äras den som äras bör finns det ett talesätt...

Så *klapp på axeln* till dig, och ha det nu supertrevligt och roligt bara ni två! :)
  • Anonym (jojoba)

Uppdatera gärna hur det går framåt, TS! Hur dejten gick etc.

Svar på tråden Läser jag in för mycket?