• BeBey

Varför försvann glass 4packar från butikerna? - "Bryntsmör" av Arnes, olika sorter från Magnum serie?

Varför försvann glass 4packar från butikerna?  "Bryntsmör" av Arnes, olika sorter från Magnum serie?
    Det är så tråkigt, att sommaren kom och det finns inga 4packer från mina favoriter! 
    Hittar inte på Coop, Citygross och Ica från ungefär Maj... ;(((

Kanske någon vet, vad är det för orsak eller var kan man köpa normal 4pack glass av Arnes "Brynt Smör" och Magnum "Double salted caramel"?
  • Svar på tråden Varför försvann glass 4packar från butikerna? - "Bryntsmör" av Arnes, olika sorter från Magnum serie?
  • Anonym (Elena)

Vad jag vet så finns dom kvar, men dom kanske håller på att ta bort dom ur sortimentet för att dom inte sålt så bra..

Annars så kan man ju enkelt göra en liknande glass själv med vanlig gräddglass och hälla på brynt smör..

• BeBey
    Vilken mataffär?

Hmm, jag är tveksam om att dom inte sålt så bra, eftersom jag går till Coop, Citygross varje andra dag och ser hur mest smakliga glass (som är också mina favorited) minskar på hyllar. Tidigare efter några dagar dom var på lager igen, men tyvärr från cirka Maj dom försvann.

Själv misstänker jag att det är rent affärer, så att folk tvingas att köpa 1 på sommaren, vilket är vansinnigt dyrt, nu betalar de 32 kr, än att köpa 4-pack, vilket är mycket mer lönsamt.
  • BeBey

Obs, också tidigare Magnum serie var 4 stycker per förpackning, men nu från Maj jag ser att om det finns, då det finns bara Strawberry 3 stycker för samma belopp! 

Jättetråkigt! Obestämd

• Anonym (Elena)
    BeBey skrev 2024-06-28 19:39:01 följande:
    Vilken mataffär?

Hmm, jag är tveksam om att dom inte sålt så bra, eftersom jag går till Coop, Citygross varje andra dag och ser hur mest smakliga glass (som är också mina favorited) minskar på hyllar. Tidigare efter några dagar dom var på lager igen, men tyvärr från cirka Maj dom försvann.

Själv misstänker jag att det är rent affärer, så att folk tvingas att köpa 1 på sommaren, vilket är vansinnigt dyrt, nu betalar de 32 kr, än att köpa 4-pack, vilket är mycket mer lönsamt.
    Jaha du menar så..

Jag "missade" nog litegranna att du menade 4-pack bara.😂 
    Hur jag kunde göra det vet jag inte riktigt för det var ju det du hade frågat om klart och tydligt i din TS ju..

Men det du skriver om låter faktiskt inte omöjligt alls. Att dom tex testar vad som ger mest pengar...Genom att sälja en glass eller flera..
    Men det låter samtidigt som ett märkligt beteende av storkedjor som ica, osv..att göra..

Att tex sälja en glass i taget som sammanlagt kostar mer än ett 4-pack tex.. ger ju mer pengar såklart, men samtidigt så vet dom ju/eller borde veta iaf . att personer som vill ha flera glassar till hela familjen hellre köper ett flerpack glass som är billigare på en gång..

Förstår du hur jag menar? 

Det låter märkligt att tex ICA eller COOP skulle göra så, för dom brukar göra precis tvärtom..
    Dom brukar vilja sälja mat, glass, osv i bulk så mycket som möjligt..Ju mer desto bättre typ..
    Jag säger absolut inte att du har fel...men kan det inte bero på själva affären som du varit hos..
    Jag bor i Stockholm och känner inte igen det, så kan det kanske även bero på var man bor eller något helt annat, ja jag vet inte. Haha
  • Tow2Mater

I de flesta förpackningar idag minskas antalet, då de inte vill höja priserna för mycket. Brynt smör glass låter ju annars superäckligt, inte konstigt de slutar sälja den. Kan ju inte ha varit så stor efterfrågan.

Svar på tråden Varför försvann glass 4packar från butikerna? - "Bryntsmör" av Arnes, olika sorter från Magnum serie?