Det beror väl på vad man vill uppnå och vilken typ av kvinna man vill ha? Om målet är att bli tillsammans med den snyggaste influencern i landet så är nog kraven annorlunda jämfört med om man bara vill gå på några mysiga dejter med en helt vanlig kvinna?
Om jag ser till mig och mina kvinnliga vänner och kollegor så tycker jag inte att det är någon i den kretsen som har orimliga krav. Samtliga vill ha en snäll, omtänksam, rimligt sund, hel och ren man som får dem att må bra, där personkemin stämmer. Hade vi inte valt bort män som vi inte känner är rätt för oss hade alternativet varit att vi skulle nöja oss med någon för att vara snälla, och troligen slutat olyckliga och bittra i det långa loppet. Och det låter väl inte speciellt vettigt?
Rörande humor tänker jag att det är en ganska viktig grej för att man ska känna sig attraherad, så jag ser inget fel i att man vill att man ska ha liknande humor. Samma med matvanor, men utan överdrifter så klart. Lika barn leka bäst, som det heter. Om man tränar 5 dagar i veckan och äter därefter så blir det tråkigt att leva med någon som beställer hem burgare och pizza hela tiden eller lever på öl och snus.
Så om din fråga gäller om kvinnor har orealistiska krav på sin framtida livspartner så är mitt svar nej. Väldigt få tror jag kategoriskt går efter en objektiv kravlista, men när man börjar lära känna en ny människa är det ju självklart att det kommer uppstå saker som man upplever som för stora skillnader i livsstil för att man ska se något långsiktigt i relationen.
Och du, jag har ALDRIG hört talas om någon som valt bort en man enbart på grund av att han kört fel bil.