• Anonym (Greta)

    Män, komplimanger

    Män, vad gillar ni att få för komplimanger? 

  • Svar på tråden Män, komplimanger
  • Anonym (H)

    Sanna och anpassade efter situationen
    Inte bara utseende odyl utan även vad man gör

  • Anonym (Greta)
    Anonym (H) skrev 2024-06-27 10:52:06 följande:

    Sanna och anpassade efter situationen
    Inte bara utseende odyl utan även vad man gör


    Kan du ge exempel? Jag vill bli bättre på att ge komplimanger
  • Anonym (H)
    Anonym (Greta) skrev 2024-06-27 10:57:38 följande:
    Kan du ge exempel? Jag vill bli bättre på att ge komplimanger
    Gör inte så här

    Sök på internet efter bra komplimanger och säg sen när det är uppenbart ljug och helt utanför kontexten.
  • Mandel

    Oavsett kön är det väl alltid kul att få höra om man löst något klurigt, gjort ett bra jobb, fixat någon smart lösning på något, tänkt bra, ordnat något trevligt, lagat god mat, blandat god drink, köpt en snygg skjorta, klippt en snygg ny frisyr osv.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Ok)
    Anonym (Greta) skrev 2024-06-27 10:57:38 följande:
    Kan du ge exempel? Jag vill bli bättre på att ge komplimanger
    Tyckte det var ett ganska lättfattligt inlägg. 
  • Tukt

    Om du inte riktigt själv förstår och bottnar i det, är det kanske bra att inte beträda området alls. Det måste vara uppenbart vad som är ytligt eller vad som är genuint, annars blir det bara lätt fel.

  • Anonym (torv)
    Anonym (Ok) skrev 2024-06-27 11:09:58 följande:
    Tyckte det var ett ganska lättfattligt inlägg. 
    Hon ville ju ha mer konkreta exempel. Hon kanske inte är så bra på att vet vilka typer av komplimanger som går uppskattas hos män. Som exempel kanske hon undrar om män uppskattar en komplimang att han pruttat väldigt högt eller rapat högt och ljudligt.
  • Anonym (Greta)
    Anonym (torv) skrev 2024-06-27 11:18:01 följande:
    Hon ville ju ha mer konkreta exempel. Hon kanske inte är så bra på att vet vilka typer av komplimanger som går uppskattas hos män. Som exempel kanske hon undrar om män uppskattar en komplimang att han pruttat väldigt högt eller rapat högt och ljudligt.
    Exakt. Tycker det är lättare att ge komplimanger till kvinnor för då kan man kommentera håret eller smycken typ men män fixar inte med utseendet på samma sätt som en kvinna gör. 
  • Anonym (H)

    Jag kan uppskatta en kommentar som
    Fantastikt middag du fixat och vinet passade perfekt

  • Anonym (Ok)
    Anonym (Greta) skrev 2024-06-27 11:25:50 följande:
    Exakt. Tycker det är lättare att ge komplimanger till kvinnor för då kan man kommentera håret eller smycken typ men män fixar inte med utseendet på samma sätt som en kvinna gör. 

    Så då är de inte snygga, menar du? Måste man måla ögonen för att ha vackra ögon, eller använda läppstift för att ha ett fint leende? 


     

  • Anonym (Greta)
    Anonym (Ok) skrev 2024-06-27 11:29:22 följande:

    Så då är de inte snygga, menar du? Måste man måla ögonen för att ha vackra ögon, eller använda läppstift för att ha ett fint leende? 


     


    Jo såklart men oftast ger man ju komplimanger när någon har gjort något nytt med utseendet eller har nya kläder på sig till exempel. Att säga "vad snygg du är" hela tiden blir lite uttjatat 
  • Anonym (H)
    Anonym (Greta) skrev 2024-06-27 12:41:51 följande:
    Jo såklart men oftast ger man ju komplimanger när någon har gjort något nytt med utseendet eller har nya kläder på sig till exempel. Att säga "vad snygg du är" hela tiden blir lite uttjatat 
    Var specifik
  • Anonym (Ok)
    Anonym (Greta) skrev 2024-06-27 12:41:51 följande:
    Jo såklart men oftast ger man ju komplimanger när någon har gjort något nytt med utseendet eller har nya kläder på sig till exempel. Att säga "vad snygg du är" hela tiden blir lite uttjatat 

    Och killar har väl också kläder och går och klipper sig. 


     

  • Anonym (Hej)

    Smart, karismatisk, stilig, sexig röst, stor kuk ;) sånt vill man höra. Rätt uppenbart kanske

  • Man i norr

    Jag tycker att det är skillnad på komplimanger och beröm.
    Beröm får man för något man gjort, komplimanger får man för hur man är; tex snygg, stark, sexig,.
    Komplimanger handlar enligt mig om utseende och utstrålning och sådana komplimanger får nog de flesta män i stort sett aldrig.

  • Anonym (43-åringen)
    Man i norr skrev 2024-07-05 01:09:51 följande:

    Jag tycker att det är skillnad på komplimanger och beröm.
    Beröm får man för något man gjort, komplimanger får man för hur man är; tex snygg, stark, sexig,.
    Komplimanger handlar enligt mig om utseende och utstrålning och sådana komplimanger får nog de flesta män i stort sett aldrig.


    Kan bara hålla med. Får rätt ofta beröm för saker jag gör, men komplimanger för den jag är eller hur jag ser ut är sällsynt och det jag helst vill få.

    Det låter kanske lite fånigt, men fick ifjol (fyllde 43) i år för första gången höra någon uttrycka "jag tycker du är skitsnygg". Inte att jag har en fin frisyr eller snygg skjorta, utan just orden "du är skitsnygg", och det betydde väldigt mycket.

    Men den finaste komplimangen är nog "Önskar att du får barn. Du skulle bli en fantastisk pappa!".

    Generellt tror jag att de flesta män gillar att få höra att de är snygga, att de är manliga och uppskattade för deras personlighet.
    Väldigt många män får i princip aldrig komplimanger som inte är kopplade till prestation.
  • Anonym (Nattugglan)

    Jag har några unisex komplimanger som brukar fungera bra att säga till andra.

    Mena det och testa och säg dem ts.

    Här:

    -Vad fin du är när du ler!
    -Vad gott du doftar
    -Du verkar vara en trevlig och genuint fin person
    -Vad du är smart
    -Du får mig att känna mig glad
    -Jag tycker om dig som du är
    -Du känns som en stark person

Svar på tråden Män, komplimanger