• Mandarinion

    Långdragen mens efter förlossning?

    Hej!


    Jag fick barn för 10 veckor sedan och funderar lite kring mensen. 


    Mitt avslag höll på länge, men minskade mer och mer under veckorna. Tillslut var det endast lite ljusrosa eller brunt. Men, så drog det igång med rött blod igen för tre veckor sedan. Inte supermycket, men en del när jag torkar mig efter toabesök. Jag tolkade det som att det var mensen som var på G. 


    Jag var på efterkontroll några dagar efter det, och BM bekräftade att det förmodligen var mensen som startat.


    Men, detta var som sagt tre veckor sedan. Och det har fortfarande varken dragit igång ordentligt eller slutat. Jag blöder inte jättemycket, men det är alltid blod när jag torkar mig, mer eller mindre. Ibland är det så pass att det är en liten fläck i trosskydd eller binda, det har varit lite olika olika dagar. Men ofta har jag klarat mig utan. 


    Jag har ju hört att många får mer rejäl mens efter förlossningen. Men detta är ju snarare utdraget och mindre än vad det brukar!

    Någon som varit med om samma? Är det mens eller drog avslaget igång igen så sent? Jag ammar inte ska tilläggas.


     

  • Svar på tråden Långdragen mens efter förlossning?
  • Anonym (Ms)

    Jag har precis samma besvär som dig, har du fått någon klarhet i vad det är?

    Har också börjat få småblödningar dagligen, inte som avslag utan rött blod. Har även lite avslag fortfarande också. Undrar om man kan ha båda samtidigt.

Svar på tråden Långdragen mens efter förlossning?