• Anonym (Lollo)

    Får försäkringsbolaget kontakta mina grannar?

    Jag har anmält en skada på min dator till mitt försäkringsbolag som åkte i golvet på ett barnkalas. Nu sade en granne till mig att försäkringsbolaget ringt honom för att höra sig för om vårt kalas och om han lagt märke till något särskilt?! Får de verkligen göra så?

  • Svar på tråden Får försäkringsbolaget kontakta mina grannar?
  • Anonym (Skeptisk)

    Ja det är klart de får, men jag undrar om det är särskilt vanligt.

  • BeautifulLiz

    Tycker det är lite konstigt men å andra sidan blev jag nekad ersättning en gång när jag trodde ungarna spillt saft i datorn men det visade sig vara O´boy. 

    Men efter överklagan till skadechefen fick jag ändå rätt. Vätska som vätska liksom. Skulle väl bara skrivit att det spillts någon dryck... 


    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (Skeptisk) skrev 2024-06-26 18:23:26 följande:

    Ja det är klart de får, men jag undrar om det är särskilt vanligt.


    Utan mitt godkännande? Jag avskyr den här grannen som är en riktig sladdertacka och kommer sprida det till andra grannar och få det till att det skulle handla om bedrägeri, han har säkert sagt att vi inte ens haft nåt kalas bara för att skapa drama.
  • Anonym (Skeptisk)
    Anonym (Lollo) skrev 2024-06-26 18:37:53 följande:
    Utan mitt godkännande? Jag avskyr den här grannen som är en riktig sladdertacka och kommer sprida det till andra grannar och få det till att det skulle handla om bedrägeri, han har säkert sagt att vi inte ens haft nåt kalas bara för att skapa drama.
    Haha ja självklart utan ditt godkännande :) Du har ingen bestämmanderätt över ett försäkringsbolags utredningar förstår du väl...? De kommer inte bara prata med folk som du godkänt liksom. Undrar dessutom vem som bryr sig om det var fest eller inte, datorn har åkt i golvet av en olyckshändelse, det borde räcka.
  • Anonym (Nä)

    Låter helt osannolikt. 

Svar på tråden Får försäkringsbolaget kontakta mina grannar?