Vänner som gjort slut
Om man är vän med ett par som sedan gör slut och inte vill träffa varandra, hur gör man då när man bjuder in till fest osv?
Jag är lika bra vän med båda men vill ju inte exkludera någon.
Om man är vän med ett par som sedan gör slut och inte vill träffa varandra, hur gör man då när man bjuder in till fest osv?
Jag är lika bra vän med båda men vill ju inte exkludera någon.
Du frågar om de är ok med att vara på samma fest! Om de inte klarar det kanske de har en idé om vem av dem som borde gå och om de inte vet så borde du prioritera den du känt längst, om det finns någon sådan. Annars säga att du bjuder X denna gång och Y nästa gång, men att du hoppas att du kommer att kunna bjuda båda i framtiden.
Bjuder in båda två. Sedan får de själva välja om de ska komma eller inte.
Jag bjuder båda två med motiveringen att jag vägrar ta någons parti. Vem som kommer eller inte är deras sak att lösa och inte min. Jag förväntar mig dock att man uppför sig som vuxen i min närvaro.
Du ska inte behöva välja sida men de flesta väljer ändå sida har jag märkt i mitt eget liv. I och med att du inte väljer sida är det upp till dem om de antingen båda vill och fixar att umgås med dig samtidigt eller så blir det så att de gör upp sinsemellan. Förklara situationen för dem båda att du tycker om de båda och vill därför bjuda dem båda men vet inte om det går för dem? Hur de känner det? När jag lämnade ett förhållande kan man säga att jag bytte ut nästan hela mitt sociala liv frivilligt för jag ville inte försätta vännerna i en jobbig sits och jag ville absolut inte träffa mitt ex som fortfarande hade det i sig att manipulera och kunde och lyckades manipulera vänner. Jag ville av den sjuka karusellen. För mig har det inte varit svårt att hitta nya vänner. Men sorgligt ändå, jo vars, men vad ska man göra?
Ge dem ett år, kanske de kan turas om den tiden.
Efter det brukar det kunna funka i alla fall, då har de flesta normala personer gått vidare.