• Anonym (Fundersam)

    Bjuda på avskedstårta på jobbet?

    Alltså jag har jobbat där under lång tid. Nästan inga relationer med de flesta kollegor på min avdelning. 


    Antingen är de flesta likgiltiga/bryr sig inte eller gillar inte mig speciellt men är artiga. Chefen bjuder inte på något nu när jag drar efter att ha blivit uppsagd pga ekonomin.

    Finns det någon vits att lämna tårta med lapp och dra eller skita i det eftersom folk är ändå likgiltiga och jag kommer aldrig att se dem igen?

    Vissa slutar utan att säga något medan andra får röda matten och bjuds på fika eller lunch av kollegorna medan vissa som går vidare bjuder själva på tårta.

  • Svar på tråden Bjuda på avskedstårta på jobbet?
  • Anonym (Nä)

    Klart du inte bjuder på tårta. Det är du som ska bli bjuden isf.

  • Anonym (nädå)
    Anonym (Fundersam) skrev 2024-06-26 16:18:40 följande:
    Bjuda på avskedstårta på jobbet?

    Alltså jag har jobbat där under lång tid. Nästan inga relationer med de flesta kollegor på min avdelning. 


    Antingen är de flesta likgiltiga/bryr sig inte eller gillar inte mig speciellt men är artiga. Chefen bjuder inte på något nu när jag drar efter att ha blivit uppsagd pga ekonomin.

    Finns det någon vits att lämna tårta med lapp och dra eller skita i det eftersom folk är ändå likgiltiga och jag kommer aldrig att se dem igen?

    Vissa slutar utan att säga något medan andra får röda matten och bjuds på fika eller lunch av kollegorna medan vissa som går vidare bjuder själva på tårta.


    Om det är likgiltigt för alla att du slutar, och du inte har nån relation med någon på jobbet så behöver du inte bjuda på nåt.

    Självklart bjuder man till mer mot någon som man har en relation men än nån som bara finns där och inte känner nån. 
  • Pixxel

    Jag drog bara, jag var less på folket. Ingen gjorde något för mig heller och jag brydde mig inte.

  • Anonym (Miss Me)

    Jag hade INTE bjudit på något.
    Har ingen visat något intresse för mig så varför skulle JAG visa tacksamhet för åren på jobbet?
    Hade inte känt bra, inte alls.
    Tråkig arbetsplats som inte firar av sina trogna medarbetare, vi tackar ALLTID av samtliga som slutar hos oss.

  • Anonym (O)

    Klart du ej ska bjuda på tårta när du iprincip fått sparken. Förstår dock att man skulle vilja göra ett fint avslut men det blir liksom fejkat om du bjuder och folket där inte är engagerade 

  • Fontana

    Jag tycker faktiskt du  ska bjuda på tårta - eller bullar till förmiddagsfikat. Med ett "tack för åren som har varit". Spelar egentligen inte så stor roll, men det är väl bra att lämna med flaggan i topp och veta att du har gjort ditt bästa.

    Hoppas du får det bättre på nästa arbetsplats.

Svar på tråden Bjuda på avskedstårta på jobbet?